Jumaat, 28 Oktober 2011

Parti-Parti Islam Mesir Bersumpah Kalahkan Calon dari NDP

Partai-partai Islam Mesir bersumpah untuk menghentikan mantan anggota Partai Nasional Demokratik (NDP) yang telah dibubarkan untuk maju dalam pemilihan parlemen mendatang.

"Kami tidak akan memberikan mereka kesempatan untuk memenangkan kursi," kata Saad al-Husseiny, biro eksekutif Partai Kebebasan dan Keadilan Ikhwan. "Dan kita akan mengekspos mereka ke publik."

Husseiny mengatakan bahwa kolaborasi partainya dengan Partai Wafd yang liberal masih berlangsung. "Kami memiliki aliansi politik seperti itu, meskipun kami adalah saingan dalam pemilu," katanya.

Hassan Hamad dari Jamaah Al-Islamiyah mengatakan kelompoknya telah memulai sebuah kampanye melawan sisa-sisa NDP di Mesir Atas. "Kami mendidik orang-orang agar mereka tidak memilih mereka," katanya.

Muhammad Alaa Abul Azayim, pendiri Partai sufi Tahrir, juga mengatakan pihaknya akan melakukan yang terbaik untuk mengalahkan calon dari NDP. "Mereka telah merusak kehidupan politik negeri ini," katanya dengan tegas.

"Mereka memiliki keberanian untuk menggunakan hubungan masa lalu mereka dengan tarekat sufi dalam kampanye mereka," kata Aly Zayid, koordinator Koalisi tarekat sufi. "Tapi kami akan memerangi mereka dalam pemilu."(fq/amay)

Khamis, 27 Oktober 2011

Parti-Parti Islam Mesir Bersumpah Kalahkan Calon dari NDP

Partai-partai Islam Mesir bersumpah untuk menghentikan mantan anggota Partai Nasional Demokratik (NDP) yang telah dibubarkan untuk maju dalam pemilihan parlemen mendatang.

"Kami tidak akan memberikan mereka kesempatan untuk memenangkan kursi," kata Saad al-Husseiny, biro eksekutif Partai Kebebasan dan Keadilan Ikhwan. "Dan kita akan mengekspos mereka ke publik."

Husseiny mengatakan bahwa kolaborasi partainya dengan Partai Wafd yang liberal masih berlangsung. "Kami memiliki aliansi politik seperti itu, meskipun kami adalah saingan dalam pemilu," katanya.

Hassan Hamad dari Jamaah Al-Islamiyah mengatakan kelompoknya telah memulai sebuah kampanye melawan sisa-sisa NDP di Mesir Atas. "Kami mendidik orang-orang agar mereka tidak memilih mereka," katanya.

Muhammad Alaa Abul Azayim, pendiri Partai sufi Tahrir, juga mengatakan pihaknya akan melakukan yang terbaik untuk mengalahkan calon dari NDP. "Mereka telah merusak kehidupan politik negeri ini," katanya dengan tegas.

"Mereka memiliki keberanian untuk menggunakan hubungan masa lalu mereka dengan tarekat sufi dalam kampanye mereka," kata Aly Zayid, koordinator Koalisi tarekat sufi. "Tapi kami akan memerangi mereka dalam pemilu."(fq/amay)

Selasa, 25 Oktober 2011

Foto-foto Pelik Banjir Di Thailand



People pass the time next to a motorbike hanging from the beams of a bus stop above a flooded road in Pathum Thani province, on the outskirts of Bangkok, October 21, 2011

Stool shoes keeping your feet dry

Super Tuk Tuk

A mahout—or elephant keeper—stands on an elephant in Thailand's flooded Ayutthaya Province on October 13


"Doctors are patrolling the flooded areas in small boats and are making house calls to residents ... incapable of moving,"



People sit and eat in a flooded street of Ayutthaya, Thailand, on October 10,2011.

Ahad, 23 Oktober 2011

Lihat gambar cara Bayi digugurkan ..jijik sekali




Gambar menunjukkan seorang bayi yang belum lahir lagi, berumur 21 minggu (~ baru 5bulan) yang diberi nama
Samuel Alexander Armas.
Bayi ini perlu menjalankan satu pembedahan khas oleh pakar bedah bernama Dr. Joseph Bruner.
Bayi itu telah di sahkan melalui diagnosis sebagai mengidap sejenis penyakit bernama “spina bifida”, dan tidak mungkin ia boleh hidup jika tidak di bedah dahulu sebelum
dilahirkan ke dunia ini.

Marco Simoncelli Penunggang Honda Mati Dalam Kemalangan Di Litar Sepang


TERKINI: Sepang - Penunggang Honda, Marco Simoncelli(gambar kecil)dilaporkan meninggal dunia selepas terjatuh dan kepalanya dilanggar dua pelumba lain pada perlumbaan kategori MotoGP di Litar Sepang, sebentar tadi.

Ia adalah kecelakaan besar menimpa MotoGP Malaysia di litar Sepang petang ini. Pada lap kedua penunggang pasukan San Carlo Honda Gresini, Marco Simoncelli terjatuh dan kepalanya dilanggar oleh dua pelumba lain Colin Edwards serta Valentino Rossi. Penunggang Honda itu dilaporkan meninggal dunia.

Aziz Bari 'WARNING' Mahathir, Utusan dan YB Katak


NONEProfessor Aziz Bari terus menunjukkan belangnya dengan memberi amaran kepada tiga entiti, termasuk bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Dua entiti lain itu adalah Utusan Malaysia dan ahli parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Zulkifli Nordin.

Notis itu akan menuntut ketiga-tiga mereka membuat permohonan maaf dan membayar pampasan berikutan pernyataan atau penerbitan mereka yang telah mencemarkan nama baik Abdul Aziz.

Sekiranya mereka gagal berbuat demikian, peguam Mohd Hanipa Maidin berkata profesor itu akan memfailkan saman fitnah ke atas mereka.

Saya menyokong ketegasan Aziz Bari dalam hal ini bagi menggambarkan keseriusan beliau bahawa semua tuduhan yang dilemparkan kepada beliau adalah fitnah semata-mata.

Lebih manis lagi Aziz Bari jelas mendapat sokongan padu dari pelajar-pelajar UIAM dan kakitangan UIAM sendiri. Cuma pentadbir UIAM kaki bodek dan Umno sahaja yang bermusuh dengan Aziz Bari.

Sabtu, 22 Oktober 2011

Lagi tentang kejelekan UMNO DI Kelantan ..

Syarikat Umno ambil wang, tapi jalan tak bina

PETALING JAYA: Kerajaan Kelantan mendakwa sebuah syarikat kontraktor milik pemimpin Umno negeri tidak melaksanakan projek walaupun telah menerima wang pendahuluan sebanyak RM5 juta.

Exco Datuk Husam Musa berkata, syarikat berkenaan mendapat projek pembinaan jalan raya empat lorong dari Kota Baru ke Melor.

Beliau ternyata berang dengan tindakan syarikat tersebut.

“Kembalikan wang pendahuluan itu jika tidak mahu bina jalan,” katanya tetapi tidak menyebut kos projek berkenaan.

Husam juga mendakwa kerajaan pusat meminggirkan projek pembinaan jalan dari Kota Baru ke Kuala Krai menyebabkan ia terpaksa dibina oleh kerajaan negeri.

Katanya, projek itu diluluskan untuk pembinaan dalam Rancangan Malaysia Ke 10 tetapi akhirnya ditarik balik dengan alasan kerajaan pusat tidak ada peruntukan kewangan.

Projek tertangguh

“Jadi sudah 15 tahun projek itu tertangguh menyebabkan kerajaan negeri membina sendiri denmgan kerjasama syarikat swasta.

“Dan jangan kata ini projek pilihan raya umum ke 13,” katanya lagi.

Menurut Husam, kerajaan negeri belum membuat keputusan sama ada jalan tersebut akan dikenakan bayaran tol atau sebaliknya.

Katanya, ia tidak akan dikenakan bayaran tol jika kerajaan negeri mempunyai kewangan yang mencukup.

Untuk itu, tambahnya kerajaan negeri akan memastikan laluan pembinaan jalan berkenaan di atas tanah milik kerajaan dan mengurangkan pembinaan jambatan.

Jumaat, 21 Oktober 2011

Pengambilan Panadol Actifast Dan Soluble Memudaratkan Kesihatan

Pengambilan Panadol Actifast Dan Soluble Memudaratkan Kesihatan

Jangan ambil panadol actifast atau soluble jika anda rasa deman atau sakit kepala. Pengambilan panadol tersebut boleh memudaratkan kesihatan anda untuk pada masa akan datang.

“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun . Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.

Alternative Treatment ( Tips )

Seperti kata doktor tersebut, sakit kepala disebabkan ketidak-seimbangan elektron/ion di dalam sel otak .

Sebagai rawatan alternatif, beliau mencadangkan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2. Mudahnya, secawan isotonik dengan 2 cawan air minuman.

Saya dan suami pernah mencuba kaedah ini dan mendapati ia berkesan. Kaedah lain ialah merendam kaki ke dalam besin yang mengandungi air suam. Ia akan memberi tekanan darah menurun dari kepala anda.

Panadol adalah sejenis “pain killer”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.

Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan.. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin?

Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam mulut anda.

Sumber : Pengalaman Seorang Blogger

kisah Benar di US ..KENAPA TIDAK ROGOL SAYA..



Kenapa Tak Rogol Saya?

Kisah benar ini berlaku di US.


KENAPA TAK ROGOL SAYA???

Kisah benar ini berlaku di US.


Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang
bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam
perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan
yang diambil pula agak tersorok dan
tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat,
berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa
takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan
bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong
itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak
sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca
ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar
Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu
bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib
baik lelaki itu buat tidak endah dan
perempuan ini selamat sampai ke
rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki
yang tidak dikenali dekat lorong yang
dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih
yang dia lihat semalam adalah perogol
itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek
melalui kawad cam dan selepas siasatan
dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut
walhal dia keseorangan di masa tu,
tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak
tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta
kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol
tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke
tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to me on that
night even though you know that I’m alone?”
(Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya
malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa
tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw
two young man walking with you. One on your right side and the other one
was by your left side. If you were alone
of course you will be my victim.”
(Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu
saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan
awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak.
Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah
pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar
penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat
Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi
yang dia baca malam itu.

p/s : MORAL CERITA INI???

Jika kita sebagai hambaNya menurut
segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan
memelihara kita. Wanita tadi
pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga
batas-batas yang ditetapkan Islam.
Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga
hambaNya yang sentiasa ingat akan
diriNya.

"...Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat
memeliharanya hingga subuh. Barang siapa
yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya ..."
[Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]

Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan ku...
semoga kite semua mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanfat...
sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata orang mukmin iaitu DOA….

semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari
kejahatan syaitan yang di rejam…….

Khamis, 20 Oktober 2011

Menu satu malaysia satu propaganda dan publisiti najib

KUALA LUMPUR 19 Okt: Menu 1Malaysia yang dipromosi Perdana Menteri Datuk Seri Najib hanya menjadi lawak jenaka kerana rakyat tahu kos sebenar makanan di restoran yang menyediakan menu berkenaan, kata Ahli Parlimen Batu, Tian Chua.

Kata Tian Chua, kerajaan sepatutnya mengambil langkah serius mengatasi inflasi, bukannya dengan gimik menu 1Malaysia yang tidak membawa kesan positif kepada ekonomi.

Tian Chua turut membawa contoh makanan menu 1Malaysia yang harganya juah lebih tinggi dari disebut perdana menteri

“Untuk mengubah kualiti hidup rakyat, kurangkan publisiti dan jangan membuat propaganda. Harga sebenar menu 1Malaysia ini dah diketahui. Ini perkara lucu yang menjadi lawak jenaka orang ramai,” katanya pada sidang media di lobi Parlimen, hari ini.

Media semalam melaporkan Najib dan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob makan di sebuah restoran di Jalan Kuching yang menyajikan menu 1Malayisa dengan harga murah.

Program yang kononnya bakal diperluaskan kepada kira-kira 1,000 premis di seluruh negara itu juga dikatakan menawarkan makanan pada harga serendah RM2 bagi sarapan dan hidangan tengah hari RM4 bagi memastikan menu mampu dinikmati ramai.

Bagaimanapun Tian membawa hidangan serupa yang dimakan Najib dan membandingkan harganya adalah lebih mahal dari yang dilaporkan media selepas tinjauan di restoran yang menyediakan menu berkenaan di Taman Kok Doh, Jalan Kuching.

Harga sebenar makanan tengahari tersebut hampir sekali ganda, iaitu RM6 berbanding RM4 dalam pakej menu 1Malaysia, manakala menu sarapan yang berharga RM2 hanya dikurangkan kandungannya berbanding apa yang dipromosikan.

“Kemudian kami minta harga seperti yang dibayar Najib kepada pekerja restoran, tapi mereka kata harga itu hanya untuk semalam sahaja,” kata Chin, seorang pembantu ahli Parlimen Batu.

Difahamkan, restoran-restoran yang terlibat dengan promosi menu sarapan dan makan tengahari 1Malaysia diberikan subsidi.

Justeru, Tian mempersoalkan langkah tersebut, kerana subsidi seharusnya diberikan kepada rakyat terutamanya yang berpendapatan rendah, bukannya kepada restoran terpilih.

“Kalau begitu ia tak adil untuk kedai-kedai lain. Kerajaan kata itu menu rakyat yang sebenarnya tidak murah. Apa yang ditentang ialah publisiti murahan. Turunlah ke realiti untuk lihat ekonomi sebenar,” kata Tian.

-ntvirus

surat tunjuk sebab kepada prof Aziz Bari memalukan


Jangan ugut Aziz Bari, kemuka hujah balas

KUALA LUMPUR, 19 Okt: Pergerakan Tenaga Akademik Malaysia (Gerak) ingin menarik perhatian terhadap tohmahan dan tekanan di dalam media terhadap tokoh akademik Profesor Abdul Aziz Bari.

“Gerak merasa terkilan atas celaan berbentuk peribadi yang telah dikenakan terhadap beliau,” kata setiausaha agungnya, Rosli H Mahat kepada Harakahdaily.

Jelasnya, Abdul Aziz adalah seorang yang berwibawa dan berkelayakan untuk membuat kenyataan ilmiah dan rasional dalam bidang kepakaran beliau.

Menurutnya lagi, mana-mana pihak yang tidak bersetuju dengan pandangan beliau sepatutnya menghujah balas secara rasional dan profesional tanpa sebarang ugutan atau celaan peribadi.

Tambahnya, sebagai seorang ahli akademik, Prof Abdul Aziz berhak menyatakan pendapat seperti yang telah dilakukannya.

Ini, ujarnya adalah sebahagian dari kebebasan akademik yang dipunyai oleh setiap ahli akademik.

Beliau menjelaskan, mana-mana negara yang mahukan universiti mereka disanjungi dan dihormati sebagai universiti bertaraf dunia pasti menyokong, menghormati dan melindungi kebebasan akademik.

“Kebebasan akademik ini telah disaran oleh UNESCO melalui satu dokumen bertajuk Recommedation Concerning the Status of Higher Education Teaching Personnel,” ujarnya lagi.

Dokumen itu, terangnya telah diluluskan oleh perhimpunan agung UNESCO pada 11 November 1997.

Katanya, kebebasan akademik ada termaktub dalam artikel 26 dan 27 Recommendation tersebut.

Antara hak yang dinyatakan dalam Recommendation tersebut ialah: “hak untuk menyumbang kepada perubahan sosial melalui kebebasan menyatakan pendapat mereka terhadap dasar-dasar negara dan dasar-dasar yang memberi kesan kepada pendidikan tinggi. Mereka tidak seharusnya dikenakan apa-apa penalti semata-mata kerana mengguna hak tersebut”.

Justeru itu, ujarnya Gerak menyeru semua pihak supaya menghayati dan menghormati kebebasan akademik.

Katanya, semua pihak hendaklah akur terhadap recommendation tersebut pada bila-bila masa.

“Keperihatinan pihak-pihak yang berkepentingan (stakeholders) dalam perkara ini amat perlu untuk memertabatkan Malaysia sebagai hub pendidikan tinggi antarabangsa dengan universiti-universitinya bertaraf dunia,” katanya.




Surat tunjuk sebab kepada Aziz Bari hina UIA


KUALA LUMPUR, 19 Okt: Timbalan Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (gambar) berkata, tindakan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada pensyarah undang-undang, Profesor Abdul Aziz Bari adalah tragedi baru serta satu penghinaan kepada institusi pengajian tinggi (IPT) yang dihormati di negara ini.


"Saya berpendapat tindakan tersebut adalah satu tragedi dan juga penghinaan kepada institusi pengajian tinggi terutamanya UIAM, yang mana kita tahu universiti tersebut adalah sebuah universiti antarabangsa yang mendapat pengiktirafan dunia.


"Saya melihat seolah-olah ada tangan-tangan tentu yang mengarah agar dikeluarkan surat tunjuk sebab kepada Abdul Aziz," jelasnya ketika ditemui di parlimen.


Tambah Nizar lagi, pemberian surat tunjuk sebab itu sebenarnya telah menaikkan martabat Abdul Aziz sebagai seorang profesor.


Katanya, ia merupakan penghinaan kepada tokoh-tokoh akademik yang telah menggunakan kebijaksanaan mereka untuk berbincang serta membahas isu-isu yang ada di negara ini tetapi dikenakan tindakan jika tidak disenangi oleh pihak-pihak tertentu.


"Saya tekankan di sini seolah-olah ada satu arahan yang dibuat oleh pihak atasan barangkali ada pihak dalam Umno Barisan Nasional yang merasakan apa yang didedahkan oleh Abdul Aziz itu akan memberi kesedaran yang meluas kepada warga akademik dan juga rakyat.


"Sepatutnya yang dilakukan oleh kerajaan mahupun institusi pengajian tinggi adalah memberi kebebasan untuk mereka meluahkan pendapat kerana ia tidak melibatkan politik, malah beliau merupakan seorang profesor dan pakar dalam Perlembagaan Malaysia sudah tentu ia mempunyai sebab tertentu untuk berhujah jadi kenapa ia dihalang," sambungnya.


Nizar juga berpendapat tindakan itu merupakan satu sekatan untuk tokoh akademik bebas berpendapat serta merupakan satu sejarah baru dalam dunia akademik negara ini dan akan menyebabkan seluruh dunia memandang serong kepada institusi pengajian tinggi di Malaysia.


Sebelum itu, Abdul Aziz mengundang kontroversi berhubung kenyataan mengenai perlembagaan dan Raja-Raja Melayu.


Menurut sumber, Abdul Aziz diberikan surat tunjuk sebab itu petang tadi tetapi tidak jelas mengenai kandungan surat tersebut.


Abdul Aziz kini disiasat mengikut Akta Hasutan berikutan laporan polis Senator Ezam Mohd Nor pada 13 Oktober lalu.


Difahamkan sekurang-kurangnya lima laporan polis dibuat berhubung perkara yang sama. -Hrkh



Aziz Bari terima surat tunjuk sebab dari UIA


Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) telah mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada pensyarah undang-undangnya Profesor Abdul Aziz Bari, yang baru-baru ini mengundang kontroversi berhubung kenyataan mengenai perlembagaan dan Raja-Raja Melayu.


Menurut sumber, Abdul Aziz diberikan surat tunjuk sebab itu petang tadi.


Tidak jelas mengenai kandungan surat itu kerana pakar perlembagaan itu tidak dapat dihubungi.


Malaysiakini juga belum dapat mengesahkan perkara itu dengan pihak universiti kerana ketika berita ini ditulis, waktu pejabat telah berakhir.


Abdul Aziz kini disiasat mengikut Akta Hasutan berikutan laporan Senator Ezam Mohd Nor pada 13 Oktober lalu.


Difahamkan sekurang-kurangnya lima laporan polis dibuat berhubung perkara yang sama.


Sementara itu, Malaysiakini terus dikunjungi oleh pihak berkuasa berhubung kenyataan Abdul Aziz yang disiarkan oleh portal berita berkenaan.


Malaysiakini terus disiasat


Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang menyoal siasat wartawan Malaysiakini pada Isnin lalu, sekali lagi datang dengan dua pegawai yang sama bagi mendapatkan butiran lanjut daripada kakitangan lain.


Editor berita, Wee Yu Meng disoal selama sejam dan diminta mengesahkan bahawa Abdul Aziz mengirimkan emelnya kepada portal berita berkenaan dan sejauh mana ketepatan berita yang disiarkan.


Selain SKMM, Malaysiakini hari ini juga disiasat oleh pihak polis berhubung isu yang sama.


Pegawai penyiasat dari ibu pejabat polis daerah Shah Alam, ASP Effandi Main merakamkan kenyataan daripada Wee selama satu jam setengah.


Beliau disoal sejauh mana dirinya mengenali Abdul Aziz dan berhubung kredibiliti pensyarah kanan undang-undang itu.


Pihak polis juga meminta dibekalkan salinan emel kenyataan yang dibuat oleh Abdul Aziz tetapi Wee berkata salinan yang dimilikinya telah dipadamkan setelah berita itu dimuat-naik.


Abdul Aziz dipercayai disiasat mengikut Akta Hasutan.


Beliau pada 11 Oktober lalu berkata tindakan Sultan Selangor campurtangan dalam isu pemeriksaan gereja Methodist di Petaling Jaya pada 3 Ogos lalu, bukan tindakan lazim.


Selaras ajaran Islam


Menurutnya, sebagai ketua agama Islam negeri, baginda mempunyai hak untuk campurtangan tetapi ia perlu dijalankan selaras dengan ajaran Islam.


Selepas dikritik pelbagai pihak, Abdul Aziz sehari kemudian menjelaskan bahawa Akta Hasutan 1948 memperuntukkan bahawa tidak menjadi kesalahan mengkritik Raja-Raja Melayu asalkan mereka tidak menuntut pemansuhan institusi itu.


Tidak puas hati dengan kenyataan itu, Ezam dan beberapa aktivis NGO tampil membuat laporan serentak dengan mendakwa Aziz berlaku biadap dan derhaka kepada institusi raja Melayu.


Sultan sebelum itu bertitah bahawa baginda amat tersinggung dengan usaha pihak tertentu yang cuba melemahkan kepercayaan dan akidah orang Islam di Selangor.


Titah baginda, cubaan memesongkan akidah umat Islam itu berjaya dibuktikan hasil siasatan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) tetapi ia tidak mencukupi untuk diambil tindakan undang-undang.-M'kini

Filem KLIP 3GP PENUH KONTROVERSI ..


" Ketika sebahagian rakyat, terutamaremaja, berasa seronok dan teruja dengan penghasilan filem Klip 3GP, terutama selepas tersebarnya di Internet adegan ranjang dipercayai satu daripada babak filem itu oleh pelakonnya, Mimi (One Nation Emcee) atau Shamimi Amalina Norhisham, 25, ada sebahagian lain di negara ini berasa jijik dan ‘nak muntah’ terhadap filem terbabit.

Sesetengah blog menyifatkan filem ini sebagai ‘durjana’. Mengapa?

Banyak web atau blog memperkatakan filem ini. Banyak komen mengenainya juga dapat ditemui di laman sosial Facebook. Ada memuji, terutama remaja, tetapi tidak kurang mengutuk, lebih-lebih oleh kalangan yangada kesedaran moral. Malah ada mencadangkan filem ini diharamkan!

Imej dari dailysocialguide.blogspot.com.

Sebahagian yang mengutuk filem ini mempertikaikan kewibawaan Lembaga Penapis Filem (LPF) meluluskan filem seumpama itu.

Khairulfaizi.com mencatatkan bahawa semakin hari semakin jijik untuk melihat dan menonton filem dikeluarkan penerbit negara ini. Blog ini mengaitkan faktor keuntungan menyebabkan soal agama dan adat sudah tidak lagi menjadi pertimbangan utama dalam penghasilan filem.

“Saya tidak dapat melihat apa-apa pun unsur yang positif daripada klip video ini (babak di Internet dipercayai dari filem Klip 3GP) melainkan ia bakal merangsang nafsu penonton dan sudah pasti ia akan dijadikan sumber utama menarik minat masyarakat khususnyaanak muda untuk menonton filem yang durjana ini,” catat blog berkenaan.

Blog itu turut mempertikaikan Lembaga Penapisan Filem Malaysia (LPF) yang seolah-olah ‘serasi’ dengan filem seperti itu.

Soalnya, adakah LPF dapat memberikan kepastian bahawa filem seumpama ini dapat membina sebuah masyarakat bertamadun dan berakhlak mulia?

Sementara itu, pelbagai komen mengutuk dan mempertikai penghasilan filem Klip 3GP dapat ditemui di kerabatkenshiro.blogspot.com.

Kebanyakan komen terbabit menyifatkan filem itu ‘menjijikkan’, ‘lucah’, ‘tiru barat’ dan’pelakon Islam tetapi nama sahaja Islam’.

Mereka yang tidak senang dengan penghasilan filem ini turut membuka laman khas di Facebook dikenali ‘Kami Boikot Filem Klip 3GP’.

Pada kita, penerbit filem terbabit bekerja menghasilkan filem itu atas sifat lazimnya sebagai penerbit filem. Dalam kata mudah, ‘itu kerja mereka sebagai penerbit filem’.

Namun, apa yang lebih penting diperhatikan dan dipertikaikan ialah peranan LPF serta Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas). Apakah asas pertimbangan pegawai agensi itu ketika meneliti sesebuah filem?

Apakah sebenarnya yang mahu dicapai oleh LPF dan Finas dari filem seperti ini?

Ia mahu supaya mesej kerosakan akhlak sampai kepada umum, justeru masyarakat akan mula bertindak memperbaikinya? Sudah tentu ini jauh daripada akan berlaku!

Tidak adakah sekelumit rasa bersalah dan takut di kalangan pegawai LPF dan Finas, kebanyakannya beragama Islam, apabila meluluskan filem seumpama ini dalam konteks impak kerosakan moral dan kebejatan sosial yang bakal terhasil daripadanya.

Benarlah seperti diajar dan selalu diingatkan oleh alim ulama bahawa kita semua patut melahirkan golongan masyarakat yang takut kepada Allah.

Maknanya, jika dia pegawai LPF atau Finas, dia juga sepatutnya adalah pegawai yang takut kepada Allah! – inimajalah.com

"

Rabu, 19 Oktober 2011

Pendedahan Dan Bukti Yakjuj & Makjuj Telah Terlepas Ke Dunia Artikel SETERUSNYA: http://umnoisdead.blogspot.com/2011/10/pendedahan-dan-bukti-yakjuj-m

Ini adalah ulasan dan sinopsis buku terbaru An islamic view of gog and magog in the modern world karya daripada ulamak Islam, Sheikh Imran N Hosein. Hasil buah fikiran beliau digarap di dalam buku ini berdasarkan keterangan Al-Quran, Hadis, serta rujukan-rujukan lainnya. Anda boleh merujuk buku tersebut dan membuat kajian lebih lanjut bagi mendapatkan keterangan dengan lebih terperinci mengenai topik ini.

Persoalan 1: Samada tembok menyekat Yakjuj & Makjuj terbuka?
An Islamic View of Gog and Magog in the Modern World: Chapter 6

Link Video : http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nCTzMr2Dus4

Tembok menyekat kaum Ya’juj & Ma’juj telah lama terbuka apabila orang Yahudi kembali ke Bait al-Maqdis (Jerusalem) dan membentuk negara Israel pada tahun 1948. Allah swt telah memberi keterangan di bawah bagi menjelaskan kepulangan Yahudi ke Bait al-Maqdis:

“…Dan mustahil kepada penduduk sesebuah negeri yang Kami binasakan, bahawa mereka tidak akan kembali hingga apabila terbuka tembok yang menyekat Ya’juj & Ma’juj, serta mereka meluru turun dari tiap-tiap tempat yang tinggi...”; al-Anbiyaa’:95-96

Penduduk” dimaksudkan ialah orang Yahudi, “negeri” adalah Bait al-Maqdis, “Ya’juj & Ma’juj” adalah Yahudi (Khazar), dan “meluru turun dari tiap-tiap tempat yang tinggi” bermaksud Ya’juj & Ma’juj menguasai dan menjajah keseluruhan aspek kuasa-kuasa pemerintahan dunia.



Allah swt malahan menyatakan “mustahil” bagi orang Yahudi untuk pulang ke Bait al-Maqdis, kecuali setelah tembok menyekat Ya’juj & Ma’juj terbuka dan mereka telah berkuasa. Orang Yahudi telah lama pulang ke negeri Bait al-Maqdis dan membentuk negara Israel pada tahun 1948. Oleh itu apakah penjelasan kepulangan mereka ke Bait al-Maqdis?

Ini bermaksud tembok telah terbuka dan Ya’juj & Ma’juj telah lama menguasai pemerintahan. Orang Yahudi dikembalikan melalu agenda puak Khazar, iaitu Yahudi Zionis yang menguasai dunia hari ini dan digambarkan di dalam Surah al-Kahfi sebagai kaum Ya’juj & Ma’juj. Mereka malahan boleh dianggap menguasai dunia hari ini kerana tiada negara yang mampu menghalang mereka daripada menghancurkan Palestine.


Artikel SETERUSNYA: http://umnoisdead.blogspot.com/2011/10/pendedahan-dan-bukti-yakjuj-makjuj.html#ixzz1b9OqGc7j

11 perkara tentang rosmah yang anda perlu tahu


Kelebihan rosmah mansur.

1. Isteri perdana menteri paling cantik.

Memang rosmah mansur isteri perdana menteri yang paling cantik di malaysia. Toksah temberang larh nak kutuk dia macam2, konon tak cantik larh, muka berminyak larh.. padahal korang cemburu je kan sebab dia lawa? Ye tak? Hahaha.. kalau dia tak lawa korang ingat najib akan terpikat ke?

Bahagian paling cantik sekali kat rosmah ialah tang kening dan tang nama rosmah mansur = rm. Hahaha.. korang ada? Takde kan? So takyah jeles larh weh.

2. Isteri perdana menteri yang paling glamer.

Hari2 wajib keluar masuk berita. Suami sakit ke suami sihat ke, bercuti sakan ke apa ke confirm ada je statement dari dia. Jepun di landa malapetaka pun dia yang komen lebih2. Time PRK pun dia gak yang lebih2. Siap naik helikopter lagi. Pendek kata mustahil rakyat tak kenal rosmah mansur, tapi ajaib kalau semua rakyat kenal najib razak.

3. Isteri perdana menteri yang paling rajin.

Lawatan kerja ke luar negara ialah upacara wajib rosmah mansur sejak najib jadi PM.Tiap2 bulan ada je usul rosmah mansur nak bantu rakyat malaysia. Syabas2.. walaupun aku tak nampak bentuk bantuan apa rosmah mansur hulur kat rakyat tapi syabas di ucapkan sebab bersemangat waja lakukan pengaliran wang keluar masuk negara bagi merancakkan ekonomi negara.

4. Isteri perdana menteri yang paling besar ahti dan besar segala2nya.

Rosmah mansur bukan sahaja besar dari sudut badan dan rambutnya, dia juga isteri perdana menteri yang sering berbesar ahti. Tak percaya? Kalau tak percaya tunggu rosmah mansur bagi dana / bantuan / peruntukkan kepada target dan baca laporan berita mengenai isu tue. Confirm wartawan akan tulis rosmah mansur berbesar ahti blablabla.. dan etc.Ya, aku menyanjungi dia yang berani mengakui berbesar ahti meskipun dana yang disalurkan ialah wang yang aku petik dari pokok tiap2 bulan dan bukan datang dari kocek dia. Aku fikir dia memang hebat sebab memiliki ahti besar lagi tatau malu.


5. Isteri perdana menteri yang paling sensasi dan meletup dengan panahan kontroversi.

Artis pun kalah! Almaklum larh orang glamer. 24 diperatikan je atas bawah sampaikan kulit tegang dan berminyak pun orang perasan. Hahaah..

Macam2 kontroversi yang membabitkan rosmah mansur sepanjang dia menjadi isteri perdana menteri. Sampaikan ramai orang terkeliru dan tersalah anggap bahawa rosmah mansur ialah perdana menteri malaysia. Sedangkan isteri2 perdana menteri yang lain kalau ditanya pada budak2 pun dorang akan cakap tatau, tak kenal, ataupun isteri perdana menteri tue apa. Tapi rosmah mansur berjaya mengubah persepsi itu. Syabas di ucapkan. Mesti rosmah mansur menghadapi saat2 sukar untuk mendaki ke anak tangga paling popular.

6. Isteri perdana menteri yang paling pandai menasihati rakyat.

Dah banyak kali rosmah mansur nasihatka rakyat malaysia. Contohnya rajin bersenam walaupun badan dia sendiri tidak sekecik yang dilihat. Amalkan gaya hidup sihat walaupun cara dia sendiri tak berapa nak sihat. Jimat cermat walaupun nilai cincin usd24juta. Tukar gaya hidup dengan tiap2 bulan buat rombongan ke luar negara dengan angkut satu kampung mek2 bakti. Hebat.. bukan calang2 isteri boleh buat macam neh. Korang boleh? Tak boleh kan? Rosmah mansur boleh taw.. jangan main2 sama dia.

7. Isteri perdana menteri yang ada slot khas dan website sendiri.

Pernah ke korang kenal isteri perdana menteri yang ada slot ucapan raya khas?Pernah ke isteri perdana menteri diberikan slot khas untuk menyampaikan ucapan raya? Tak pernah kan? Rosmah mansur berjaya mengubah senario itu. Agong pun takde slot khas, tapi rosmah mansur ada. Teror kan dia? Di samping itu dia juga ada website dan jabatan sendiri di jpm. F.L.O.M <-- first lady of malaysia. Ada kakitangan yang ditransfer dari jabatan najib lagi. Sudah nya najib kena lantik kakitangan baru. Hehehe.. so terima larh hakikat bahawa rosmah mansur memang wanita hebat, suka tak suka sekalipun.

8. Isteri perdana menteri yang paling pandai bergaya / berfashion.

Cuba perhatikan isteri2 perdana menteri yang lain. Ada tak dorang beli gelang berjuta2 dari yahudi? Ada tak dorang pakai beg dan kasut mahal2? Ada tak dorang boleh pegang cincin usd24juta? Hah.. takde kan? Rosmah mansur ada semua tue tahu.. bukan calang2 isteri boleh memiliki itu semua. Di sebabkan kelebihan dia dalam dunia berfashion larh dia terlibat dalam penganjuran IFF. Islamik cara luar biasa. Aku mesti puji. Hahaha..

9. Isteri perdana menteri yang paling dikasihi oleh PM.

Di malaysia neh kita lihat ada banyak isteri2 perdana menteri malaysia. Tapi belum lagi kita lihat ada isteri perdana menteri yang dapat peruntukkan macam2 dari PM. Rosmah dapat semua tue. Pengurangan cukai atas beg branded dan baju dalam mewah pun sanggup najib buat demi rosmah. Ya, betul orang2 kaya yang selalu beli barangan branded akan dapat faedah.

Orang2 miskin macam ko dan aku jangan mimpi larh der. Kalau nak berangan2 kahwin dengan orang kaya takpe larh. Jangan risau, walaupun korang dah kahwin still boleh pasang angan2 neh. Rosmah mansur dulu pun dah kahwin gak time kenal najib dulu. Demi cinta pada isteri, 1malaysia kena gadai pun okey ma. Hahaha..

10. Isteri perdana menteri yang paling banyak gelaran berbanding sumbangan.

Mungkin dah tak terkira berapa banyak dah darjah kebesaran yang dia terima. Ada je orang hulur penghargaan dan gelaran2 buat dia sampaikan penghargaan tersebut melebihi sumbangan dan jasa dia terhadap negara walaupun umum tahu dia belum sekalipun berjasa terhadap negara, sekurang2nya terhadap perkara yang aku boleh rasa dan terima faedahnya.

Selain dari badan2 korporat, sultan, kolej2, pihak universiti yang bagi anugerah darjah kebesaran dan penghargaan yang berupa gelaran dan pengiktirafan, dia juga dapat gelaran2 yang unik dari rakyat malaysia.Antaranya bik mama, bik badak, puaka tebing dancing, jangan pandang belakang rosmah, tolong awek aku nama rosmah, duit ku duit rosmah jua, dan macam2 lagi. Mungkin rakyat sayang sangat kat rosmah mansur neh agaknya.

11. Isteri perdana menteri yang paling dasat.

Ya, di antara 10 kebaikan yang dia ada, neh larh kelebihan paling terbaik yang dia miliki. Dia dasat. Dia cukup dasat dalam semua segi. Kedasatan dia tiada tandingan. Bukan lawan orang biasa macam ko dan aku. So sila larh berhenti berangan2 kalau nak kalahkan dia pasal dia punya dasat.. ziana zain dan lee chong wei lebih tahu. Rakyat biasa macam aku dan ko neh hanya mengalami sebahagian kecik je dari kedasatan itu..tapi ziana zain dan lee chong wei alami banyak dah kot. Hahahaha.. kena peluk seribu tahun tak bernafas aku rasa..


Diciplak dari blog amenoworld

Selasa, 18 Oktober 2011

4 perkara yang menarik Tentang handphone Dikala kecemasan


Tahukah anda bahawa telefon bimbit anda sedikit sebanyak boleh membantu dikala kecemasan. Banyak perkara yang boleh anda lakukan, antaranya : -



1.Nombor Kecemasan

... Sentiasa ingat bahawa nombor kecemasan untuk semua telefon adalah 112. Jika anda dalam kecemasan dan berada di kawasan tiada liputan untuk semua talian telefon bimbit yang anda gunakan, cuba dail nombor kecemasan 112. Ia boleh digunakan walaupun di

PAPARAN PENUH
di kawasan yang tiada liputan dan lebih menarik lagi, ia boleh terus didail walaupun papan kekunci telefon bimbit anda dikunci(Keypad lock).



2. Kereta terkunci
Pernahkah anda tertinggal kunci kereta dalam kereta dan kereta anda ketika itu terkunci dari luar?? Pasti anda lakukan pelbagai cara untuk mendapatkan kembali kunci bagi membuka semula kereta anda. Jangan risau, telefon bimbit boleh membantu, tapi bagi kereta yang menggunakan system penggera(alarm) sahaja. Caranya, cuba anda hubungi seseorang yang berada di rumah. Minta dia ambilkan kunci pendua kereta anda. Kemudian pegang telefon bimbit anda dari jarak kira-kira 30 sm(satu kaki) dari kereta yang terkunci itu. Minta pula keluarga atau teman di rumah menekan punat 'ON' pada kunci pendua kereta dan pastikan dia menekan dengan mendekatkan pada telefon bimbitnya. Pasti kereta anda tidak terkunci lagi, malah ia boleh dilakukan dari jarak beratus-ratus kilometer dari tempat kereta anda berada. Kerana itu juga, penting untuk anda menyimpan kunci pendua atau meminta orang yang anda percayai untuk menyimpannya. Penting juga penggunaan telefon bimbit dalam keadaan sebegini. Kaedah ini memang berkesan kerana beberapa orang telah mencubanya.



3. Kuasa bateri tersembunyi
Mungkin ramai tidak tahu,telefon bimbit yang telah kehabisan bateri masih boleh digunakan dalam keadaan kecemasan kerana ia mempunyai fungsi untuk menyimpan bateri tambahan. Bayangkan jika bateri telefon bimbit anda sudah terlalu lemah atau mati sedangkan anda perlu melakukan panggilan penting atau berada dalam kecemasan. Telefon bimbit jenis Nokia didatangkan dengan bateri simpanan. Untuk mengaktifkannya, tekan kekunci *3370#. Telefon bimbit anda akan berjaya dihidupkan semula dan skrin telefon akan memberitahu telefon tentang penambahan kuasa bateri sebanyak 50 peratus. Kuasa tambahan ini juga akan dicas semula bila anda mengecas telefon bimbit anda .(sstengah jenis tepon nokia gak)




4. Telefon dicuri
Bagaimana jika telefon bimbit anda dicuri. Anda boleh menjadikan ia tidak dapat diaktifkan dengan menekan nombor siri yang terdapat di telefon bimbit anda, sila dail *#06# dan 15 digit nombor siri telefon bimbit anda akan tertera di skrin. Nombor ini adalah unik untuk setiap telefon bimbit. Catatkan nombor siri ini dan simpannya di tempat selamat. Bila telefon bimbit anda dicuri, anda boleh hubungi pusat servis telefon bimbit anda dan berikannya kod nombor siri tersebut. Mereka kemudiannya akan mengunci system dalam telefon bimbit anda dan sesiapa sahaja yang mencurinya pasti hampa kerana walaupun kad simnya telah ditukar, dia tidak dapat mengaktifkan kembali telefon bimbit tersebut. ~mori

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

http://bongsuwhitepolkadot.blogspot.com/2012/05/nota-kemahiran-hidup-tingkatan-2.html