Jumaat, 19 November 2010

PAS Adalah Pemangkin Politik Malaysia Kini


"Hakikatnya PAS terpaksa berdepan dengan UMNO dalam arena politik di Malaysia. Parti sekular-kebangsaan yang menolak Islam sebagai asas perjuangan ini disaluti dengan pelbagai noda dan dosa yang tidak lagi mampu dibersihkan.

Hal ini berlaku kerana mereka sendiri yang mengakuinya, pembuktian yang tidak boleh disanggah, dan tindak-tanduk pemimpinnya yang tidak cerdik.

UMNO sudah hilang kualiti, kredibiliti, dan integriti di mata rakyat. Merekalah pengkhianat Melayu. Tanah orang Melayu di Pulau Pinang berpindah milik kerana UMNO tidak amanah. Tanah Simpanan Melayu semakin mengecil kerana UMNO merompaknya atas nama pembangunan. Majoriti Melayu dimiskinkan oleh UMNO hanya sanya kerana mahu menjadikan golongan itu sebagai mangsa gula-gula politik. Majoriti pemimpin UMNO dan kroni mereka dikayakan melalui rasuah, penyelewengan, dan salah guna kuasa.

Maka wang rakyat menjadi harta mak bapak UMNO. Pembangunan melalui projek mega dijaja ke sana ke mari sebagai usaha melahirkan negara berpendapatan tinggi. Lantaran itu, kepedulian terhadap rakyat berpendapatan rendah disirnakan. Melatalah Melayu di luar bandar dan pedalaman. Yang dikatakan "bantuan" untuk mereka tidak lebih daripada serdak atau sisa makanan yang dibahagi-bahagikan setiap kali ada pilihan raya.

Melayu di luar bandar dan pedalaman mesti diajar supaya menyedari bahawa mereka selama ini didodoikan dengan hidangan berkala. Bukan itu yang mereka perlukan. Mereka perlukan jaminan masa depan yang mampu menjulang martabat melalui pembahagian kekayaan negara. Melayu berhak hidup bahagia di bumi Malaysia.

Melayu merempat dibumi sendiri kerana UMNO pengkhianat, perasuah, perampas, dan penyeleweng. Oleh sebab itu, mereka hilang kelayakan untuk disokong. PAS wajib menanam kebencian Melayu kepada UMNO atas sebab-sebab yang dnyatakan itu jika betul-betul mahu menjadi teras politik di bumi Malaysia.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi