Sabtu, 1 Ogos 2009

Menunggu kata dari tuhan -Live in Ipoh




Menunggu kata dari tuhan ..

Menarik teater yang dilakonkan oleh sabri yunus bersama sani sudin(kopratasa)sebagai pemuzik latar bagi teater tersebut alunan biola beliau amat sesuai dgn cerita..dan tak lupa pada dinsman karyawan seni yang begitu dikenali selaku pengarah teater ini..

Teater tersebut mengambil kisah dari satu hadis yang panjang tentang seorang pemuda bernama ka"ab bin malik yang tidak menyertai rasullullah berperang iaitu perang tabuk ...dan disebabkan kesilapan dia tidak menyertai perang tersebut..rasullullah dan seluruh penduduk madinah telah memulaunya selama 50 hari...sehingga allah menurunkan wahyu pada nabi bahawa allah mengampunkan dosa tersebut setelah dia benar2 bertaubat dan menyesal atas perbuatan tersebut ...setelah itu baru lah pemulauan berakhir

Majlis juga diserikan dengan artis undangan iaitu Izhan dengan 4 buah lagu didendangkan tapi lagu ku milikmu tak der lr pulak ..kalau ada lagi sssyok...

presiden teras juga telah menerangkan tentang sejarah umat islam pattani dan kezaliman keatas penduduk pattani..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi