Isnin, 15 Mac 2010

Kini subsidi baja petani pula ditarik



Kini subsidi baja petani pula ditarik

Mutakhir ini kita dengar pelbagai kemudahan dan bantuan untuk rakyat telah ditarik balik seperti kenaikan harga gula ,pemotongan elaun dan over time kakitangan kerajaan dan sebagainya sebagai langkah kerajaan menjimatkan duit katanya.

Yang terbaru golongan petani pula menjadi mangsa iaitu pesawah padi di kg alor ara arau perlis telah terbeban kehidupan mereka akibat pemansuhan subsidi baja .Ini menyebabkan golongan petani ini resah kerana kos kehidupan mereka semakin dibebankan..Cerita ini telah diceritakan oleh kawan saya ..ayahnya merupakan seorang pesawah padi yang sebelum ini bergantung pada subsidi baja.

Ini sebenarnya slogan yang diagung-agungkan "rakyat didahulukan "didahulukan dalam menampung kekurangan kewangan kerajaan .

Apakah ertinya kenaikan ekonomi yang saban hari dikhabarkan oleh pemberita di tv dan di dada akhbar utusan meloya sekiranaya kehidupan rakyat makin terhimpit. Tidak seperti orang2 kaya yg semakin meningkat kekayaannya .contohnya raja gula dan adik najib sendiri yang kekayaan mereka makin bertambah.

Apakah rakyat dan pembayar cukai mahu kerajaan seperti ini terus memerintah jadi mari kita tumbangkan kerajaan BN pada pru13 kelak ...



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi