Khamis, 11 Mac 2010

Takut berdebat hingga buat laporan Polis...malu beb...



Seluruh rakyat Pulau Pinang jadi saksi !!! BAHAWA:

Jais : Hanya layak jadi Presiden Gabungan Pelajar 'Menikus' Semenanjung !

Rizal : Hanya layak jadi Yang Dipertua Dewan Perniagaan 'Menikus' Malaysia Pulau Pinang !

Norman : Hanya layak jadi Ketua Pergerakan Pemuda 'Menikus' Malaysia !

Posted by Swadaya Rakyat


Sementara itu, Ketua Pemuda Umno P.Pinang Norman Zahalan cuba menggagalkan debat perdana yang dijangkakan diadakan apabila bertindak membuat laporan polis di Balai Polis Sungai Nibung pukul 11.00 pagi ekoran mempamerkan nama Ketua Pergerakan Pemuda Umno negeri, Norman Zailan bersama dua lagi ahli panel sedangkan beliau tidak mengatakan persetujuan untuk hadir.


Exco Angkatan Muda Keadilan Rakyat Malaysia (AMK), Zulkifli Ibrahim menegaskan, tindakan Umno membuat laporan polis kononnya kain rentang berbaur perkauman dan sektretariat Pemuda Pakatan Rakyat tidak berdaftar merupakan sikap kebudak-budakan.


Walhal tambahnya, Norman dijemput cara terhormat bersurat dan bersemuka di pejabatnya maka menjadi tanggungjawabnya membalas surat berkenaan bukan mengoyak di hadapan media.

"Bila kita jemput bersurat balaslah surat itu bukan buat laporan kononnya kita mempergunakan namanya dalam debat berkenaan. Sikap itu menggambarkan kecetekan fikiran Norman sendiri," ujarnya.

Kain rentang yang dipamerkan di kebanyakan persimpangan jelasnya, memang tertera tiga gambar iaitu Norman, Jais Karim dan Rizal Faris Mohideen kerana bagi penganjur selagi tidak menerima surat mengatakan tidak dapat hadir selagi itulah beranggapan mereka bersetuju untuk bersama berdebat dengan tajuk ‘Melayu Pulau Pinang: Antara Realiti dan Provokasi’ bertempat di Tapak Ekspo Seberang Jaya.

Bagi pengetahuan Norman, mana ada kenyataan yang mengaitkan perkauman dalam tulisan di kain rentang berkenaan dan mendesak Norman menambahkan ilmu pengetahuan mana ada sekretariat didaftarkan kerana ia hanya badan pengelola sementara dalam penganjuran sesuatu majlis.

"Jelas sekali apa yang dibuat oleh Pemuda Umno Pulau Pinang bagaikan budak-budak sehingga tidak tahu langsung undang-undang pertubuhan. Sebab itu Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaludin melantik orang yang akalnya sempit untuk memudahkan beliau mengarahkan sesuatu bagi kepentingannya " tegas beliau kesal.


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

sumber

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi