Khamis, 23 September 2010

Kenapapeningkan kepala pertahankan sekolah hamil,ayuh tukar kerajaan


"Assalamualaikum,,..
Dasar manusia yang menghalakan cara untuk mencapai matlamat tidak akan sedar.Apabila kita menentang keujudan sekolah hamil tampillah mereka membela kononya untuk membantu anak gadis yang hamil kerana berzina.Kononnya anak gadis yang hamil ini akan dikaunseling  kearah memberi mereka peluang kedua.Tapi apakah corak kaunseling itu?Adakah kelas kelas mengaji agama sejak dari asas sehinga ke peringkat paling advance?Kalau tidak ada, tak usah melaunglah kaunseling yang berasaskan ideologi akal tidak akan berjaya.

Di samping itu kenapa kaunseling hanya kepada mereka yang sudah hamil? Di mana kaunseling kepada yang belum hamil dan  yang belum pandai berzina.Sikap kepada idea sekolah hamil ini tidak ubah cari penyakit dan kemudian ubati penyakit serta pertahankan tindakan mengubat penyakit yang sengaja dicari dengan alasan alasan yang menarik sambil menyalahkan pihak lain yang menentang.
Kalau beginilah sikap orang melayu jangan terperanjat satu hari nanti negara kita akan menjadi macam negara negara barat dan orang orang melayu sama macam orang orang barat yang sudah hilang pedoman.Kalau ditanya siapa jua pun dari kalangan orang melayu, pasti mereka tidak mahu anak anak mereka terjebak dengan kehamilan luar nikah tetapi mampukah mereka menghalang arus maksiat yang melanda negara?Maka di situ jawabnya kepada soalan apa yang kita buat ketika menentang penubuhan sekolah hamil.Kita menentang maksiat dan menentang maksiat turut melibatkan usaha menukar kerajaan yang ada.Kita tidak akan terjebak dengan hujah hujah orang orang yang mempertahankan penubuhan sekolah hamil sebagai satu usaha membasmi masalah kerana kita yakin kalau keseluruhan pembasmian maksiat termasuk penguatkuasaan undang undang Islam tidak dibuat segera, tak ada satupun idea mengatasi masalah akan membawa kepada kehidupan yang sejahtera di dunia dan di akhirat.
Oleh itu, kenapa peningkan kepala memikirkan langkah mengatasi kejadian hamil luar nikah, ayuh bersama kita usahakan agar kerajaan yang ada ditukar pada PRU akan datang.
Kepada pembela sekolah hamil,  tak usah angkuh dengan usaha kamu itu dan tak usah sombong kononnya kamulah yang pandai mencari penyelesaian kepada masalah yang kamu sendiri puncanya..Insaflah kawan dan ayuhlah bersama kita menukar kerajaan.sumber
"

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi