Sabtu, 12 Februari 2011

Punca Revolusi Di Mesir..

Bermula dengan pembunuhan seorang anak muda bernama Khalid ..Apabila dia telah menangkap gambar rasuah yang berlaku antara anggota polis dengan seorang penagih ..dan seorang blogger iaitu seorang anak muda telah mengetahui dan menyebarkan kes pembunuhan tersebut di laman sosial seperti facebook dan twitter dan atas sebab inilah lah revolusi ini  juga digelar revolusi fB.Akibat dari inilah kebangkitan anak2 muda tidak dapat dibendung lagi..

Selain itu di Mesir adalah Negara yang paling ramai SB ataupun siput babi yang menangkap sesiapa saja yang cuba mengugat parti NDP pimpinan hosni Mubarak .Sb2 ini juga bersekongkol dengan mossat(Israel) & CIA(as).Anjing2 ini menangkap musuh2 politik NDP dan diseksa di satu tempat tahanan .Di tempat tahanan ini mangsa2 yg ditahan diseksa dengan begitu dahsyat.Penyeksaan yang paling ringan ialah dicabut kuku dan antaranya ialah memasukkan jarum ke dalam tubuh melalui jari tangan.

Penyokong Ikwanul Muslimin adalah yang paling ramai ditahan .Cara penahanan juga begitu jahat.Sekiranya yang hendak ditahan tidak dapat ditangkap maka keluarga mangsa pula ditangkap .

Dari segi pentadbiran pula korupsi begitu teruk sekali .Dikhabarkan menteri Kabinet di bawah Mubarak mempunyai asset  berbillion ringgit dan yang paling rendah asetnya ialah 5.4 billion  .Mubarak mempunyai tanah dan rumah di London,new york dan bayak lagi isterinya pula mempunyai 5 billion  di swiss bank .Pelabur pula perlu memberi 50% kepada anak2 beliau sekiranya ingin beroperasi di mesir.Begitu lah begitu korup sekali pemerintahan regim mubarak ini..

Rakyatnya pula dibelenggu kemiskinan hampir 43% rakyat mesir berada di bawah paras kemiskinan dengan perbelanjaan seisi keluarga hanya rm6 sehari .Selain itu di mesir juga merekodkan kadar penceraian yang tinggi akibat kemiskinan dan terdapat hampir 600 ribu kanak2 terbiar di jalanan .

Hubungan mubarak dengan regim zionis dan amerika pula memang tidak disenangi rakyatnya .Paling tidak boleh diterima apabila tentera2 mesir menutup pintu gaza apabila gaza diserang dan menyebabkan lebih 1470 rakyat gaza terbunuh bukan itu sahaja malahan bantuan dari Negara luar juga disekat oleh regim mubarak.Bukan saja rakyat mesir malahan mencetuskan kemarahan seluruh dunia tetapi mubarak buat tak peduli.Rakyat mesir masih memendam kemarahan ..

Mengapa Mubarak masih boleh bertahan biarpun pilihanraya diadakan ?
Inilah akibat dari pilihanraya yang tidak adil ..SPR mesir dikuasai mubarak media pula hanya melaporkan kempen NDP .pembangkang dizalimi dan ditangkap terutama ikhwanul muslimin dan rakyat diugut.

MAKA RAKYAT MEMILIH JALANAN DAN BUKAN PILIHANRAYA!!!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

blogger sempoi