Selasa, 24 Februari 2009

Perak Dan Malaysia Tercinta

Perak dan Malaysia yang tercinta.

Semalam semasa menonton TV3 suku, aku mendengar memanda Perdana Menteri ada berkata-kata, yang penggantungan Menteri Besar dan enam orang exco Perak (yang tiada pengesahan halal) adalah cubaan Pakatan Rakyat untuk menjatuhkan Kerajaan Negeri Perak (tanpa status halal) BN. Memanda Dolah Sleepy, berkata dengan cara ini Pakatan Rakyat boleh melakukan undi tidak percaya di dalam Sidang Dewan Undangan Negeri. Dengan cara ini pasti Kerajaan Negeri Perak (tidak halal) BN akan tumbang kerana kekurangan majoriti dalam dewan kerana 7 dari ahli DUN mereka telah digantung. Aku agak terkejut, apabila memanda Dolah Sleepy berkata begitu, maknanya dia tahu dengan jelas yang untuk menjatuhkan sesebuah kerajaan dengan cara yang sah, undi tak percaya harus dilakukan. Tetapi mengapa mereka tidak mengguna cara ini untuk mengambil alih kerajaan Perak daripada kerajaan Negeri Pakatan Rakyat sebelum ini? Mengapa mereka perlu mengheret Sultan untuk menjatuhkan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat di Perak.
Media menggembar-gemburkan yang penggangtungan Menteri Besar beserta 6 exco Kerajaan Negeri (yang tidak sah) akan mencetuskan kacau bilau dan merencatkan Kemajuan Negeri. Kita mesti ingat, kemajuan, fakta, keadilan atau apa sahaja wajib berdiri atas kebenaran. Yang mesti kita faham ialah, yang digantung oleh Speaker DUN ialah Ahli Dewan Undangan Negeri, bukannya Menteri Besar dan Exco! Kerana Menteri Besar dan Exco dari Pakatan Rakyat masih belum dijatuhkan secara sah. Jadi siapa yang merencatkan perkembangan Negeri Perak? Kalau tidak melainkan BN yang secara tidak malu menyatakan mereka secara sah memegang tampuk kerajaan Negeri Perak. Media telah mengubah isu ini dengan mengatakan Zambry and the gank ialah peneraju kerajaan Negeri Perak, tetapi mereka hanyalah Ahli Dewan Undangan Negeri, tiada isu Menteri Besar dan exco yang digantung.
Semalam semasa tengok TV3 suku, aku ada menonton Ibrahim Ali bercakap mengenai isu lompat parti, geli hati aku, tetapi sesungguhnya dia memang layak untuk berbicara soal ini, kalau ada pun yang lebih layak, sudah tentu dianya ialah ADUN Bota. Putera Katak dan Raja Katak.

Pro Patria Islamiyya Malaya
Tentera Hijau dari Gunung

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

blogger sempoi