Sabtu, 27 Jun 2009

Tahniah Pas Tambun


Pas Kawasan Tambun semakin kukuh dengan tertubuhnya Pas Cawangan Pekan Chemor.

Mesyuarat agung kali yang pertama telah diadakan pada 17 Jun 2009 dan dirasmikan setiausaha Pas Kawasan Tambun, saudara Ahmad Khair Faizal. Turut hadir Naib Ketua PKR Bahagian Tambun , saudara Thanimalai.

Majlis perasmian telah diadakan di restoran Naina Mohamed, Pekan Chemor. Didalam ucapan perasmian, beliau telah memberikan fokus terhadap perkembangan dan halatuju parti. " Agenda Pas Kawasan Tambun semestinya juga menjadi agenda utama Pas diperingkat cawangan", demikian antara petikan ucapan setiausaha kawasan.

Beliau juga mengingatkan saf pimpinan cawangan untuk bekerja kuat membina kekuatan parti. Ini khususnya bagi meningkatkan sokongan pengundi cina dan india yang merupakan sebahagian besar masyarakat di Pekan Chemor.

Selepas proses pemilihan, Pas cawangan Pekan Chemor telah memilih Ustaz Wan Ahmad Tarmizi sebagai ketua cawangan. Beliau juga merupakan Ketua Urusan Ulama Pas Kawasan Tambun dan Ahli Majlis Dewan Bandaraya Ipoh (DBI) sewaktu Pakatan Rakyat memerintah Perak.

Keterangan foto : Sdr. Ahmad Khair Faizal selaku setiausaha Pas Kawasan Tambun menyerahkan sijil pendaftaran cawangan Pekan Chemor kepada Ketua Cawangan, Ustaz Wan Ahmad Tarmizi.


Greenboy : Senyuman AF Ust Wan mengambarkan banyak agenda yang akan dilakukan di Pekan Chemor

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi