Selasa, 23 Jun 2009

UMNO NAK AJAR ISLAM KAT TOK GURU???


batu nisankan UMNO dengan segera. kerana, mereka sudah lama mencandukan agama Islam yang dicintai


UMNO NAK AJAR ISLAM KAT TOK GURU???


Sinar Harian beberapa hari lalu melaporkan, Penasihat agama Menteri Besar Terengganu, Kamal saidin menyifatkan Tok Guru NIk Abdul Aziz yang menolak kerajaan perpaduan adalah sama seperti menolak ayat Al-Quran.KOMEN:Nampaknya, puak-puak munafiq ini sudah mula nak ajar tuan guru nik aziz tentang ayat Al-Quran. Islam tidak pernah ajar dasar nasionalis yang diperjuangkan oleh UMNO. Malah, dalam hadis. Pemikiran asobiyyah seperti perjuangan UMNO adalah pemikiran yang ditolak.


Sabda Nabi SAW;لَيْسَ مِنَّا مَنْ دَعَا إِلَى عَصَبِيَّةٍ وَلَيْسَ مِنَّا مَنْ قَاتَلَ عَلَى عَصَبِيَّةٍ وَلَيْسَ مِنَّا مَنْ مَاتَ عَلَى عَصَبِيَّةٍMaksudnya;"Bukan dari kalangan kami mereka yang kempen/menyeru kepada asobiyyah. Bukan dari kalangan kami mereka yang berperang atas dasar asobiyyah. Bukan dari kalangan kami mereka yang mati atas dasar Asobiyyah[1]

"Dalam menafsirkan maksud Asobiyyah, tuan kitab "aun mabud menyebut;مَنْ يَدْعُو النَّاس إِلَى الِاجْتِمَاع عَلَى عَصَبِيَّة وَهِيَ مُعَاوَنَة الظَّالِمMaksudnya;"mereka yang menyeru manusia kepada perhimpunan atas asobiyyah adalah mereka yang memberi pertolongan kepada orang zalim[


2]"Asobiyyah adalah fikrah perkauman, kedaerahan, keteaman, kegroupan dan sebagainya sehingga sampai satu tahap menafikan kebenaran.Perangai asobiyyah ini wujud pada UMNO. Ekoran itulah, mereka sanggup menolak islam, mencandukan agama, menafikan hak manusia, menangkap manusia dalam ISA dan sebagainya, semata-mata kerana mahukan semangat kemelayuan mereka ini dibangunkan disamping menghaprakkan bangsa selain melayu.Justeru, sebelum UMNO mahu mengajar Tuan Guru Nik Abdul aziz tentang ajaran Al-Quran, sewajibnya UMNO tukar dahulu dasar parti sesat mereka, daripada kekufuran kepada Islam.


Sekian

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi