Isnin, 28 Jun 2010

Kompom 30% orang UMNO kaki tak bayaq hutang


Kompom 30% orang UMNO kaki tak bayaq hutang



Nie aku berani kompom puak2 yg tak bayaq hutang nie adalah UMNO 100%.. pasai pa aku kata macam tu sebab bila mai nak pinjam duit TEKUN nie sesiapa yg dok jadi ahli pembangkang hangpa tok sah dok mimpi la nak buat loan nie...habih kena cantas punya... tetapi jika hangpa ahli UMNO aku berani gerenti 101% permohonan hangpa LULUS...

Jadi bila dah pakat dok hingaq tak bayaq mau bayaq loan nie kita semua pakat boleh tahu dah siapa yang tak buat bayaran lagi.. kompom UMNO punya....


30 peratus peminjam TEKUN tak bayar hutang

PEKAN: Kira-kira 30 peratus daripada 170,000 peminjam Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga atau Tekun Nasional (TEKUN) di seluruh negara masih gagal membayar semula pinjaman yang dibuat sejak agensi terbabit ditubuhkan pada 1989.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Abdul Rahim Hassan, berkata kebanyakan peminjam gagal membayar semula pinjaman akibat perniagaan mereka bermasalah.

“TEKUN sudah memberikan pinjaman berjumlah RM1.5 bilion kepada kira -kira 170,000 peminjam dan daripada jumlah itu, kira-kira 70 peratus membuat pembayaran semula selepas kami menjalankan operasi mengutip hutang.

“Hanya tinggal 30 peratus yang masih gagal menjelaskan hutang kerana perniagaan yang mereka ceburi tidak berdaya maju selain mengalami masalah dan kerugian,” katanya selepas Majlis Jamuan Petang Perdana Jasamu Dikenang dan Penyampaian Pinjaman Kepada Usahawan TEKUN, di sini kelmarin.

Pada majlis itu, sejumlah RM1.2 juta pinjaman TEKUN diserahkan kepada kira-kira 187 pemohon di daerah ini yang disampaikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Abdul Rahim berkata, pihaknya bersedia melonggarkan syarat bayaran balik kepada peminjam.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi