Selasa, 28 Julai 2009

KEMATIAN DI BANGUNAN SPRM;Isu Nyalaan Lilin Dibesar-besarkan.





Setahu kami jika ada kematian biasa orang Cina yang bukan muslim, mereka akan pasang colok bukannya lilin.


Pasang lilin beramai-ramai juga sudah menjadi budaya masyarakat dunia atas nama PROTES bila memprotes sesuatu terhadap orang yang lebih berkuasa sebagai lambang / TUNJUK PERASAAN duka..

Orang-orang Palestin juga pernah lakukan sedemkian memprotes kekejaman Yahudi Israel terhadap mereka. Di Malaysia, baru-baru ini pihak Pakatan Rakyat di negeri Perak melakukan acara pemasangan lilin malah mogok lapar / berpuasa tanda memperotes keadaan demokrasi yang gagal dilaksanakan di negeri itu. Mereka memprotes ketidak-adilan BN menangani isu politik DUN Perak..

Peristiwa Nizar menyertai nyalaan lilin sebagai lambang memprotes kejadian luar biasa yang berlaku di dalam 'rumah' SPRM...dan kebetulan pula berlaku korban nyawa / kematian, maka protes terhadap apa yang terjadi itu dipandang serong oleh orang yang memang bermata serong. Mereka jadikan isu 'Nizar sertai nyalaan lilin' LEBIH BESAR dari korban nyawa di bangunan SPRM itu; yang hingga kini dikatakan pihak kerajaan kena tubuh Suruhanjaya D'raja menyiasat punca terbunuhnya Teo Beng Hock itu. ..

Banyak orang berkata, pembangkang mempolitikkan kejadian itu... binawe sungguh. Dah memang SPRM nak siasat orang politik negeri Selangor, kebetulannya DAP...dan si mati adalah Setiausaha Politik Exco di DUN Selangor.......semuanya berkaitan politik.. mengapa pulak gatal mulut menuduh pihak pembangkang mempolitikkan kejadian??? Dah watak, perwatakan, lokasi, masa dan puncanya berkaitan politik...... Boleh kan ianya diurusniaga cara politik.?? Kami tetap mengatakan:Kejadian misteri itu memang tidak boleh dipisah-pisahkan dengan iklim / motif politik.

Ada sesetengah orang mengatakan walaupun perkara ini tak salah tapi ia boleh mendatangkan fitnah kerana orang memerhati... YA! teman setuju tapi teman nak tanya macamana perkara ini boleh mendatangkan fitnah? takkan ia terjadi sendiri? puak mana yang cuba memperbesarkan perkara ini? jengjengjeng.... masa isu kematian DEMOKRASI prasan tak ramai orang islam menyalakan lilin menandakan DEMOKRASI DIBUNUH dan DILIWAT oleh BN di PERAK.... kenapa isu ini tak berbangkit masa tu? tau kenapa? sebab isu nih direct to BN... :) so media pun buat2 tak nampak perkara ini berlaku...

petikan dari blog : TAMU PULAU MELAKA

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi