Sabtu, 4 Jun 2011

Ceramah Mat Sabu Akan Kena Kepong...macam DSAI


"TAHNIAH buat mat sabu kerana berjaya juga akhirnya mendapat tempat dalam saf kepimpinan PAS pusat...Dengan jawatan sebagai Tim.Presiden PAS..Dengan harapan akan ada perubahan dalam PAS demi untuk menuju Putrajaya..Kalau kita masih ingat diawal 80'an dan 90'an setiap kali mat sabu turun ceramah tak kiralah dimana negeri sekali pun..ceramah dari mat sabu akan dihadiri lebih dari ribuan orang..jalan akan sesak dan selalunya masalah permit ceramah menjadi halangan kerana pihak polis tidak meluluskannya..

Maka ceramah dari mat sabu akan menjadi kecoh dan ada masanya polis terpaksa naik kepentas untuk menghentikan ceramah..Alasan dari polis ceramah dan berkumpul nie adalah haram..kerana tiada permit..itulah alasan yang selalu kita dengar dan yang selalu mat sabu hadapi...Bila berlaku tsunami politik pada 2009 hinggalah sekarang orang yang mengikut jejak mat sabu anjur ceramah tanpa permit adalah DSAI..Kita boleh tengok setiap kali DSAI turun utk ceramah mesti ada yang tak kena dengan polis termasuk FRU..
Sebenarnya kalau pihak polis mengunakan akal yang waras apasalahnya setiap kali Mat sabu atau DSAI mengadakan ceramah pihak polis boleh keluarkan permit..dan jangan ada gangguan dari pihak polis atau FRU semasa ceramah dijalankan...kalau Mat Sabu atau DSAI nak buat ceramah dan mohon permit..pihak polis luluskan aje..kalau boleh biar nak ceramah 3hari 3malam pun biarkan aje..Sebab ceramah dari mereka ini bukan nya ada lintas langsung RTM atau TV3 pun apatah lagi dalam surat khabar tak kan keluar pun..Yang hadir dengar ceramah kebanyakanya dari 10-20 kilometer aje jaraknya dari tempat ceramah.Apa yang nak ditakutkan baik polis maupun BN..
Sebab itu Mat sabu dan DSAI lebih suka buat ceramah tanpa permit dan kalau boleh biar ada gangguan dari polis atau FRU..sebab bila berlaku gangguan dari polis maka kebanyakan yang hadir dengar ceramah sebahagianya ada dari UMNO atau atas pagar..maka mat sabu atau DSAI akan mendapat simpati dari orang UMNO atau atas pagar tadi akan mempersoalkan tindakan polis yang semestinya mendapat arahan dari atas..
Atas kemenangan mat sabu sebagai Tim.presiden maka sejarah akan berulang lagi..setiap kali  mat sabu turun ceramah pasti akan ada gangguan dan kawasan ceramah akan dikepong baik polis maupun FRU..  SUMBER
"
 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi