Khamis, 2 Jun 2011

Dewan Ulama PAS Mengutuk Keras Penyebaran Video seks ....

KUALA LUMPUR, 2 Jun: Persidangan Muktamar Dewan Ulama PAS Pusat ke-50 meluluskan sebulat suara usul yang dikemukakan wakil Kelantan yang mengutuk keras Kerajaan BN kerana membenarkan penayangan video lucah yang dibaboitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di negara ini.

Kebenaran Kerajaan BN terthadap penayangan video itu jelas menunjukkan Kerajaan BN tidak mempunyai imej, lebih-lebih lagi dengan kegagalan para pemimpinnya memberikan penjelasan dari perspeksi Islam.

Wakil Dewan Ulama PAS Kelatan, Ustaz Nik Razi Nik Mat ketika mengemukakan usul tersebut perkata, untuk berhujah dengan para pemimpin BN mengenai perkara itu bagaimanapun tidak akan selesai.


Menurut beliau, oleh itu, rakyat perlu mengajar BN dengan menolaknya dalam Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 ini bagi membolehkan Pakatan Rakyat melangkah ke Putrajaya.

Katanya, isu liwat membabitkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berlaku ketika Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri dulu bagi tujuan tertentu.

"Perdana Menteri ketika itu menuduh liwat Timbalannya. 20 tahun lalu, saya juga masih ingat orang yang sama memperlekehkan ulama dengan mengatakan bagaimana nak perintah negeri kalau hanya pakai serban dan kain pelikat.

"Katanya lagi kalau dah ulama elok hanya duduk di surau sahaja. Kata-kata itu dijawab Oleh Tok Guru (Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat) dengan mengatakan kalau dah begitu macam mana pula dengan orang yang berkata itu.

"Kalau dah doktor, kenapa tak buka klinik dan duduk di kinik sahaja," katanya

Bagaimanapun, Tun Dr Mahathir tetap tidak insaf dan terus memperlekehkan ulama. Allahyarham Presiden PAS yang lalu, Datuk Fadhil Mohd Noor mendoakan agar beliau dipanjangkan umur agar sempat bertaubat.

Kini Mahathir ternyata panjang umur dan berulang alik ke hospital dan diharap beliau akan faham dengan segala yang dialkukannya selama ini.

Pemerintahan BN, katanya, sejak dulu hingga kini bagaimanapun tidak pernah menitikberatkan akhlak rakyat sehingga menyebabkan anak-anak muda berpakaian tidak menutup aurat dan berkelakuan tidak senonoh.

Dalam masa yang sma, kes-kes gejala sosial dan jenayah dalam negara semakin menjadi-jadi tetrmasuik rompakl, rogol, bunuh sehingga menyebabkan rakyat hidiup dalam huru-hara.

"Kegagalan Ketajaan BN turut terbukti dengan ketidakupayaan menguruskan ekonomi dengan baik sehingga ekonomi negara menjadi todak stabil dengan kenaikan petrol dan barangan.

"Untuk mengatasinya, rakyat perlu menukar kerajaan BN kepada Pakatan Rakyat pada PRU Ke-13 ini.

Manakala perwakilan Dewan Ulama PAS Kedah yang juga dari Kubang Pasu ketika menyokong usul itu berkata, kebenaran Kerajaan BN ke atas penayangan video seks jelas membuktikan BN sudah kehabisan modal.

"Untuk membolehkan BN terus berkuasa, mereka sengaja mencipta pelbagai isu untuk memburukkan ulama, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat bagi menyekat Pakatan Rakyat ke Putrajaya.

"Serangan yang dilakukan itu memeng boleh mempengaruhi sesetengah pihak dan ia perlu ditangani dengan baik oleh PAS," katanya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi