Selasa, 11 Oktober 2011

Gadis Bangun Dari Kubur Kisahkan Dia Telah Diperkosa.

Seorang gadis berusia 10 tahun di Filipina berjaya keluar dari tanah kuburan setelah dia ditanam hidup-hidup oleh sepupunya sendiri yang juga telah memperkosanya.

Inspektor Roberto Ocumen, Ketua Polis Kota Magpet, Filipina menyatakan, gadis tersebut telah diperkosa dan kepalanya dipukul dengan sebuah benda keras sehingga pingsan lalu dikuburkan dalam keadaan tak sadarkan diri oleh sepupunya sendiri, Dennis Quilaton.

Gadis tersebut akhirnya tersadar dan mendapati dirinya sudah berada di bawah tanah. Beliau langsung cuba untuk melepaskan diri dari kuburan tersebut dan berjaya sampai ke rumah dengan bantuan tetangganya. Demikian seperti diberitakan Inquirer, Sabtu (8/10/2011).

Ayah dari gadis ini menyatakan, mengikut kisah dari anaknya, anaknya itu diculik oleh sepupunya sendiri pada minggu lalu. Anak perempuannya itu telah dipukul dengan benda keras dan dibawa ke kawasan berumput di rumahnya untuk diperkosa. Setelah itu, Quilaton mengkuburnya hidup-hidup dalam satu lubang yang cetek.

"Ajaibnya, dia sadar dan berjaya meloloskan diri dari kuburan tersebut serta berhasil meminta tolong penduduk sekitar," ujar ayah dari gadis malang itu.

Hingga saat ini, belum diketahui, berapa lama gadis itu berada di dalam kuburan yang digali oleh sepupunya sendiri

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi