Isnin, 25 Oktober 2010

sok sek sok sek tentang galas ....



Gurkah-gurkah politik di'port' 'have very strong feeling' yang BN/umno tidak mampu untuk mengGALASkan PAS/Pakatan Rakyat pada 4 haribulan nanti, walaupun mereka memperkudakan Tengku Razaleigh sebab, Tengku Razaleigh ni pun bukan 'terer' mana sangat pun, kalau dia 'terer', masa PRU 2008 dulu dah tentu BN/umno menang dah di-Galas ni.


Untung jadi orang-orang cina (yang berak pun tak pernah basuh) bukan saja di Galas tapi lain-lain tempat dalam Malaysia juga, sebab sekali lagi pada pilihanraya kecil di-Galas ini mereka masih lagi akan menjadi penentu kemenangan atau orang putih kata 'king maker'.

Dulu masa 2008 pengundi-pengundi cina di Galas telah memangkah PAS, dan orang-orang asli disana telah pangkah BN/umno, dan sekali lagi pada 4 haribulan nanti cina-cina ini walau pun di Galas tak ada jual babi, tak ada kedai nombor ekor dan tak ada kedai jual 'beer', mereka masih tetap akan teringat TG Nik Aziz dan akan memangkah PAS/Pakatan Rakyat.

Dalam bab nak mengambil hati pengundi-pengundi cina, PAS telah kehadapan terlebih dulu bila cina-cina disana selalu teringat kat TG Nik Aziz yang selalu melawat tokong dan memberikan peruntukan-peruntukan yang padan patut diatas dasar PAS untuk semua (PAS For All).

Pengundi-pengundi hindu pula awal-awal lagi dah bengang dengan SPR sebab mereka kata yang SPR buat gila bagi tarikh mengundi pada petang raya depavali. Nasib baik TG Nik Aziz isytihar cuti umum, sekurang-kurangnya ada juga masa nak keluar sekejab untuk mengundi, lepas mengundi (dah tentu pangkah PAS) boleh buat maruku dan sembelih kambing nak buat gulai (selepas mereka sembelih BN/umno), jadi dah tentu 100 % hindu-hindu di Galas akan turun memangkah (walaupun 100 % tu cuma jumlahnya ialah 185 orang).

Selepas tercekik diri sendiri dengan fitnah dari BN/umno yang mengatakan calon PAS Dr.Zulkefly ini ada kes kalwat, mereka sekali lagi tercekik bila orang-orang di-Galas sekarang sedang heboh bercakap "ingatkan calon BN/umno ni ada berkajang-kajang punya degree, rupanya-rupanya SPM pekak saja, tu pun tak tau lah gred berapa dia dapat".

Lagi best bila pengundi-pengundi Galas juga kata "Mahyudin ni pulak dah macam orang mabuk! Mula-mula dia juga yang kata tak ada projek mee segera sempena pilihanraya kecil ini, tapi kelmarin dia juga yang umum kata ada projek rumah RM 180 juta akan dibuat di Gua Musang".

Dan yang paling top sekali bila orang-orang asli di-Galas sendiri yang kata, Ku Li ini sampai bila pun akan jadi kuli sebab, bila taik kambing yang bulat-bulat tu BN/umno kata makjun untuk ubat kuat, dia pun percaya dan makan taik kambing tu. -
Kah..Kah..Kah.. sumber

1 ulasan:

Nurimo berkata...

Salam chip,

Ana nak sampai tersembur tea tarik baca atikel anta.Ni baru penulis sebenar tulis tanpa tapis kah..kah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi