Selasa, 20 September 2011

ISA : Umno yang buat dan UMNO yang mansuh....bagus apa ?


"Sekonyong-konyong PMNajib menafikan pemansuhan akta rimba ISA bukan atas desakan Pakatan Rakyat tetapi atas janji beliau semasa naik jadi PM 2009. Apa hendak dihairankan dan diajaibkan. Bukankah kerja perjuangan UMNO selama ini menafikan hak orang lain?

Jangan hairan dengan perangai buruk UMNO!

Cuba lihat sejarah kemerdekaan. UMNO dengan angkuhnya mengaku merekalah pejuang kemerdekaan dengan menafikan tokoh-tokoh sebenar seperti Dr Burhanuddin Al Helmi, Pak Sako, Ahmad Boestaman, Ustaz Abu Bakar Baqir dan puluhan lagi.


Jadi, samalah dengan kes ISA. Tanpa segan silu, UMNO kata merekalah yang bertanggungjawab agar ISA dimansuhkan.


Sebelum inipun, juak-juak UMNO berdegar-degar kritik dasar Kerajaan Kelantan yang memberi cuti pada Hari Sabtu dan juga idea Anwar Ibrahim untuk menjadikan 16 September sebagai Hari Malaysia dan cuti umum. Prof Zainal Kling mengkritik idea Anwar sebagai mengurangkan produtiviti negara.


Begitu juga idea Kerajaan Kelantan memberi cuti 60 hari kepada kakitangannya.Pada mulanya juak-juak UMNO pakat kritik dan hentam. Setelah 10 tahun, Kerajaan Pusat UMNo pun turut ikut langkah Kelantan.


Apapun bagus juga PMNajib dan juak-juak UMNO bermati-matian dakwa mansuh ISA sebagai idea mereka dan tanda "dengar" suara rakyat setelah "pekak badak" hampir 54 tahun. Juga bagus juga media barua UMNO tiap-tiap hari sensasikan isu mansuh ISA.


Mengapa bagus? Bagusnya kerana anak-anak muda yang selama ini tidak tahu ISA, akan buka Goggle Web cari apa itu ISA. Sama seperti isu Mat Indera. Daripada tidak tahu kisah Mat Indera, kini ribuan anak muda menjulang Mat Indera sebagai hero.


Selepas ini, anak-anak muda pasti tahu mengapa ISA yang diwarisi dari penjajah British ditentang habis-habis hingga Syahid Ustaz Ibrahim Libya dan rakan-rakannya. Dan selepas ini, rumah Mat Shah Satray bakal dikunjungi oleh anak-anak muda untuk menadah telinga dengar kezaliman ISA belaan UMNO.

Terima kasih..terima kasih...terima kasih UTUSAN kerana tolong "gali lubang kubur" untuk UMNO !
sumber

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi