Isnin, 19 September 2011

Lagi Cerita Melayu Murtad....

Assalamualaikum dan salam blogger,
Jika anak anda jadi mat rempit,suka berlumba haram,its ok masih tak teruk lagi,masih boleh diselamatkan lagi,
jika anak anda yang berumur 13 tahun sudah mula belajar merokok.itu perkara biasa di zaman ini.Dia masih boleh di selamatkan.

Jika anak anda terlibat dengan berbagai kesalahan jenayah masih lagi tidak seteruk mana,tapi jika dia mengucapkan perkataan ini pada anda ,itu memang teruk dan anda bakal menghadapi masaalah yang besar.
Mari kita ikuti kisah dibawah,kisah seorang anak muda setahun jagung yang meninggalkan Islam kerana terpengaruh dengan dakyah Sitt Al Wuzara dalam FB.
Klik untuk besarkan gambar

Kami nak berkongsi cerita dan isu semasa yang terbaru berkenaanremaja Melayu murtad. Hai…lepas satu-satu. Mudah benar sekarang, budak-budak remaja Melayu hati mereka jadi gelap. Gambar di atas sempat dirakam dalam halaman Facebook.
  • Nama : Tajul Azri
  • Umur : 19 Tahun
  • Negeri : Melaka
  • Status : Murtad selepas SPM
Ada orang Melaka di sini? Kalau nak diikutkan dah ramai sangat sekarang ini remaja Melayu murtad di Facebook. Siapa ada group lagi. Bukan sikit punya bilangannya. Sangat membimbangkan juga jikalau tiada ditangani dengan segera. Dekat sinilah juga tempat mereka berkumpul bagi mereka-mereka yang dah pun murtad. http://www.facebook.com/groups/117676498244829/
Selain daripada kaunseling, paling pentingnya sekarang ini pihak yang berwajib perlu mencari punca utama sehinga menyebabkan ramai remaja Melayu murtad sekarang ini. Manakala di bawah ini pula gambar yang menunjukkkan perbualan budak hingusan Tajul Azri ini dengan maknya. Dikatakan, keluarganya masih berusaha untuk membantunya kembali kepada Islam semula.

klik untuk besarkan gambar
P/S : Dunia makin canggih, budak-budak sekarang dah tak macam dulu. Makin berani. Remaja Melayu murtad satu hal, siap berani lagi beritahu satu dunia lagi. Bangga ker?

-BRIGED AL AKHDOR-
Alahai sekian kali kita mendengar cerita remaja murtad lebih2 lagi difacebook..Sudah tiba masanya undang2 murtad ditambahbaikkan lagi sepert yang yg pernah dibangkitkan oleh TUAN GURU HADI awang DI DALAM parlimen tetapi malangnya Umno telah menolak usul tersebut...Gejala murtad nie bukan perkara yang perlu diambil mudah oleh kerajaan ,perkara ini sudah lama menjadi isu di malaysia,

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi