Jumaat, 6 Mac 2009

Najib..Apa hang dah buat ni

Berita paling panas hari ini adalah tentang Najibtuya..apabila membaca apa yang ditulis di akhbar Perancis hati aku mula terdetik mengatakan jika orang yang dikatakan menjadi Perdana Menteri kita alamat jahanam negara kita dibuatnya ..

Sekiranya tiada bukti takkan wartawan tersebut suka2 jer nak tulis tentang Najibtuya ..takkan dia tak tau yang najibtuya nie kan pakar menghilangkan orang ..jangan wartawan tue hilang sudah ..Bala sampai sekarang takder berita entah hdp ker tdk sape tau..kalau najib tak bersalah ayuh saman ler akhbar tersebut takkan nak biarkan jer ( ada bran..). Masa dalam parlimen semalam saifudin Nasution cuba membahaskan isu ini tapi telah ditolak speaker bukankah ini satu isu yang menggugat nama Malaysia ..


Tambahan pula ,aku tengok cara kes ini dalam mahkamah pun nampak macam tak kena jer ..
Sirul kata dia dikambinghitamkan tapi kenapa tak dicari pengembala kambing hitam tue ..inilah yang meragukan ..nak harap mahkamah malaysah iss silap gaya kes tak selesai ..

Apa yang diharapkan kes ini dijalankan dengan baik ..Sape yang bersalah patut dihukum ..
kalau di dunia terlepas tapi mahkamah akhirat yang lebih adil n dahsyat menanti ..sumpahlah mcamana pun nnti di sana semua tu tak berguna

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

blogger sempoi