Ahad, 1 Mac 2009

SPRM yang menghampehkan....

Sejak akhir-akhir ini iklim politik di Malaysia semakin panas dan gawat.Sebut pasal gawat ni ,tak sah kalau tak nyebut pasal SPRM yang sekarang sudah tunjuk belang .Semakin berani untuk menunjukkan ketaatannya pada sebelah pihak..

Betapa double standardnyer sprm ini bila dalam tempoh 2 minggu jer sudah buat kenyataan yang mmburukkan mb selangor padahal mahkamah belum putuskan lagi ...sedangkan beberapa laporan yg dibuat oleh pihak pakatan rakyat masih belum jelas perlaksanaannya..Khir toyo n gerak buat laporan dan dengan pantas sprm siasat.Padahal rakyat dah tau BN yg penuh dengan rasuah tidak ada langsung tindakan ..

Di Perak misalnya ..Semasa ADUN Bota berhijrah ke pakatan rakyat sprm kata nak siasat tp apabila ADUN tersebut melompat balik ke pangkuan BN langsung diam dan siasatan tidak dibuat , begitu juga pada 3 orang yang katanya adun bebas dan berstu dengn BN wlaupun laporan dibuat tp hampeh tiada tindakan .

Anwar Ibrahim baru2 nie mendedahkan di parlimen bukti2 keatas bekas mb kedah yg melakukan cobaan membeli ADUN PKR Kulim dengan nilai suapan bernilai 4-5 juta dalam bulan april - julai supaya ADUN tersebut melompat .Siap dengan bukti cctv yg jelas lagi tu ..tp apa tindakan SPRM? pegawai tersebut dipindahkan ke negeri lain dan kes tersebut diam tanpa berita .

Kalau Kes lembu korban dan kereta lexus begitu cekap dia menjalankan tugas..mana tindakan keatas laporan2 yg dibuat keatas ikan jerung2 dalam BN nie..

Ape cerita kes video Lingam ..ape citer kes pkfz klang,ape citer kes komisen kapal selam ..ape citer projek2 yg dibuat kerajaan ats ketelusan yg boleh dipersoalkan ,ape citer kes balak di pahang ,sarawak & sabah ..

Ini negara apa ? chad kah ,congo kah ,rwanda kah ,myanmar kah ...dimana keadilan ,dimana ketelusan ,dimana amanah ..satu cara jer yg boleh mengubah ini semua mari kita tumbangkan BN mcm kite tumbangkan lembu korban ..

1 ulasan:

Baginda Reformasi berkata...

berita gempar... SPRM kini parti komponen AMENO.. huhu


http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/sajak-untuk-tg-nik-aziz.html
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/3-mac-lagi-2-hari.html
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/bukan-islam-boleh-guna-allah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

blogger sempoi