Khamis, 4 Mac 2010

Anak dewa UMNO pengarah Syarikat Arak

Anda lihat sendiri gambar di atas,bukan fakta rekaan, bukan fitnah buatan tetapi kenyataan yang pastinya akan dinafikan oleh zombie-zombie UMNGOK. Macam biasalah apapun perbuatan yang terang-terang haram dilakukan oleh pemimpin UMNGOK atau keluarga mereka boleh tutup sebelah mata. Zombie-zombie UMNGOK tetap melaungkan perjuangan Islam oleh UMNGOK adalah perjuangan Islam yang sebenar. Bak kata "Papagomo UMNO itu Islam dan PAS itu Melayu".

Mereka akan terus membuat spekulasi-spekulasi liar untuk mengaitkan pemimpin Pakatan Rakyat sebagai agen yahudi, anti-Islam dan sebagainya. Fakta-fakta yang CiLiK© bentangkan mereka kata fitnah, sengaja diada-adakan. Lantak kolah "mayat hidup" zombie-zombie UMNGOK!

Ayat 90 surah al Maidah:

Maksudnya:

“Wahai orang-orang yang beriman, sesungguhnya arak, judi, pemujaan berhala, tenung nasib adalah perkara kotor daripada perbuatan syaitan dan hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya”.

Setelah turunnya ayat ini, Rasulullah saw bersabda:

“ “

Maksudnya:

“Sesungguhnya Allah mengharamkan arak, barangsiapa yang sampai kepadanya ayat ini, dan padanya masih terdapat arak, janganlah dia meminumnya, dan jangan menjualnya, berkata parawai hadis ini (Abu Said) maka orang ramai pun mengeluarkan mana-mana arak yang ada pada mereka lalu menuangkannya di jalan-jalan Madinah”.

2.Hadis riwayat Iman Ahmad daripada Abi Umar, Sabda Rasulullah saw “ “

Maksudnya:

“Telah dilaknat arak, peminumnya, pemberi minumannya, penjualnya, pembelinya, pemerahnya, orang yang memprosesnya dan pemakan harganya (wang hasil penjualan arak). Hadis ini jelas menyatakan bahawa semua jenis perkhidmatan dan penggunaan berkaitan dengan arak adalah haram”.

3.Hadis riwayat al Hamdi mengenai hukum haram menghadiahkan arak kepada orang kafir. “ “ Riwayat Kho’mar:

Maksudnya:

“Daripada Abu Huhairah ra, bahawa seorang lelaki pernah menghadiahkan sebekas arak kepada nabi saw kemudian ia menghadiahkan kepada beliau selama setahun, pada hal arak sudah diharamkan. Maka nabi saw bersabda “ Sesungguhnya arak telah diahramkan” Lelaki itu berkata “Bagaimana kalau saya jual?” baginda bersabda “Sesungguhnya minuman yang diharamkan minumnya haram menjualnya. Orang itu berkata lagi “Bagaimana kalau aku berikan sebagai hadiah kepada orang Yahudi?” Nabi SAW bersabda “Sesungguhnya yang mengharamkan (Allah) mengharamkan juga pemberian kepada orang-orang Yahudi, lelaki itu bertanya lagi “Apa yang harus saya lakukan? “Sabda Rasulullah saw “Tuangkanlah (buang)’

Hadis ini menunjukkan bahawa memberi hadiah arak kepada orang kafir adalah haram, oleh itu menjual arak kepada orang kafir tentulah lebih awal haram, kerana sekiranya memberi percuma adalah haram, tentulah menjual dengan bayaran harganya adalah lebih awal haramnya.

Mesyuarat juga merujuk kepada enakmen jenayah dalam sarak negeri Perlis 1991 dalam fasal 24ceraian (2) yang menegaskan bahawa:

“Mana-mana orang yang membuat, menjual, menghadiah, mempamirkan untuk jualan, menyimpan, membawa atau membeli apa-apa arak, atau minuman yang memabukkan adalah bersalah atas suatu kesalahan dan boleh apabila disabitkan dikenakan huhuman denda tidak melebihi tiga ribu ringggit atau penjara selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya sekali”.

Berdasarkan kepada dalil-dalil di atas mesyuarat membuat keputusan seperti berikut:

1.Islam mengharamkan umatnya mengambil sebarang manfaat daripada arak seperti minum, memberi minum, menjual, membeli, membawa, memproses, meluluskan lessen penjualan arak kepada Islam dan lain-lain yang berkaitan dengannya.

2.Orang Islam haram memberi sebarang perkhidmatan arak kepada orang Islam atau kepada orang bukan Islam samada berbayar atau tidak berbayar.

3.Orang-orang Islam dilarang menjual dan meminum arak berdasarkan enakmen jenayah syarak negeri Perlis fasal 24 ceraian (2)

Bagi yang tak tahu syarikat apakah San Miguel Corp ni, ia adalah antara sebuah Syarikat Arak yang terbesar di Philipina. Anak dewa UMNGOK adalah salah seorang pengarah syarikat. Tak percaya? klik gambar di bawah tengok sendiri, kalau tak percaya juga nak pilih jadi si bangang yang suka menafikan lantak kolah labu....

CiLiK©: Bagi UMNGOK hal ini hal kecik je boleh tutup mata buat-buat tak nampak.


1 ulasan:

Mohamadazhan hjDesa berkata...

salam ziarah sahabat,

teruknya, tak terfikir kita orang islam tergamak jadi pngarah syarikat arak...susah la kalau Allah dah tutup pntu hati, tidak akan nampak lagi cahaya kebenaran.na'uzubillah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi