Rabu, 13 Januari 2010

soal jawab hishammuddin di tv3 semalam takder uump ..

Saya baru selesai menonton rancangan Soal Jawab di TV3 yang menampilkan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamudin Hussain. Isu yang dibincangkan ialah mengenai keselamatan negara hari ini berikutan kes kebakaran beberapa gereja. Rancangan satu jam ini dihoskan oleh seorang wartawan veteran, Ahmad A.Talib.

Saya tidak tahu apa yang menariknya rancangan ini. Saya juga tidak ingat sangat apa yang dibincangkan. Cuma salah satu yang saya ingat ialah apabila Ahmad bertanya selamatkah jika dia keluar minum teh tarik jam 2 atau 3 pagi? Soalan itu saya ingat, sebab ia soalan yang sangat bodoh. He..he...tak kan Menteri nak jawab: jangan keluar malam, keselamatan tak terjamin!

Satu lagi bila Ahmad katakan dia menasihatkan anak-anaknya supaya jangan keluar malam (kerana takut ditimpa bencana). Itupun kenyataan bodoh, kerana saya tidak fikir generasi kini suka bikin huru-hara, kecuali orang parti "itu".

Saya rasa macam tidak ada apa-apa maklumat terbaru yang boleh saya kutip dari soal jawab yang berlaku secara sangat mendatar itu. Ia benar-benar seperti rancangan "Berbalas Pantun" yang pernah popular di radio dahulu yang teksnya telah disediakan terlebih dahulu. Ahmad tanya, Hishamuddin jawab. Jawapan sama seperti yang pernah keluar dari mulut menteri yang sama sebelum ini.

Walaupun cuaca di luar panas, isu penggunaan nama Allah dan kebakaran gereja juga panas, tapi rancangan itu tiada panas seperti yang diduga sebelumnya. Soalan yang tiada power dan jawapan berbentuk propaganda yang tiada power.Soal jawab yang tidak jawab apa-apa!!

Saya agak menyesal kerana terperosok di depan TV selama sejam mengikuti rancangan itu. Bagi kaki memancing, keluar memancing lagi baik, dapat juga ikan. Duduk depan TV hanya dapat mengantuk saja.

pandikar gunung kriang...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi