Ahad, 6 September 2009

Baiknya Pakatan Rakyat~


Terlopong aku tengok video youtube tadi melihat gelagat penduduk syeksen 23 yang memaki hamun menteri besar mereka. Dan alangkah baiknya pak menteri kita masih mampu tenang dan tidak melenting.

Kalaulah perkara ini terjadi pada Ahamd Said selaku menteri besar terengganu sudah tentu perkataan natang dan ajok gocoh berkumandang lagi.

Pada perbicangan itu, terang lagi bersuluh yang mangkuk-mangkuk hayung yang meraung-raung dan menyalak seperti anjing kurap itu adalah tajaan atau mendapat biasiswa dari UBN yang terdesak mahukan semula tanah selangor untuk menyambung semula projek raksasa menjual arak dan membuat pinjaman rumah berjuta-juta serta untuk menampung kos botox si polan itu.

memang aku sendiri malu dengan sikap orang melayu sedemikian ..samseng bukan main ,
Dan sesungguhnya alangkah baiknya pakatan rakyat melayan para malaun itu. Mereka dengan kurang ajar melepas geram pada Menteri Besar seperti sedang memarahi budak tadika yang berhingus. Semua ini bukanlah golongan para politikus pakatan rakyat.

Semua ini adalah pecacai umno yang berjuang hanyalah kerana wang. Apa-apa pun sikap Menteri Besar Selangor sangat mulia kalau nak dibangdingkan dengan Menteri Besar yang hemsem terdahalu selaku x-menteri besar selangor yang sekarang gila meroyang mahukan semula tanah selangor. "

aku kagum dengan ketenangan yb2 seperti kahlid samad ,khalid ibrahim .yb rodziah dan lain yg tenang mengawal keadaan yg telah diprovokasi oleh pencacai2 umno..

3 ulasan:

ijoks2009 berkata...

Syabas Dato'khalid.Umno memang suka kalau kita marah.Kalau kita kool.dia kalah..Contohilah sikap Dato'Khalid

Ayid berkata...

mereka UMNO tidak ingat ayat-ayat ALLAH yang mana Allah berfirman Bismillahhirohman nirrohim

سُوۡرَةُ یسٓ
أَلَمۡ يَرَوۡاْ كَمۡ أَهۡلَكۡنَا قَبۡلَهُم مِّنَ ٱلۡقُرُونِ أَنَّہُمۡ إِلَيۡہِمۡ لَا يَرۡجِعُونَ (٣١)

Tidakkah mereka mengetahui berapa banyak umat-umat yang telah Kami binasakan sebelum mereka? Umat-umat yang telah binasa itu tidak kembali lagi kepada mereka (bahkan kembali kepada Kami, untuk menerima balasan). (31) Sodaqallah hul azim

ijoks2009 berkata...

Kurang ajarnya Umno yang mengaku pembela bangsa melayu tapi perangai membelakangkan tatasusila dan adat melayu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi