Sabtu, 19 September 2009

UNDI BULAN PURNAMA DEMI MATA

Dalam waktu terdekat bulan akan bersinar lagi. Purnamanya akan kelihatan seperti dijanjikan oleh Tuhan. Kata Tok Guru, siapa selalu melihat bulan/itu makna jalan untuk ke syurga dan siapa tuntuk tidak melihat bulan, maka barangkali nerakalah tempatnya diam buat selama-lamanya.

Lalu bagaimana kalau nantinya kita tidak punya MATA. tanpa mata bagaimana kita bisa melihat bulan yang bercahaya? makanya mata dan bulan saling perlu memerlukan. Jadi, undilah mata undilah bulan dan sementara senjata peluru senjata kita guna untuk meranapkan timbangan yang sudah sekian lama ketinggalan zaman. Kita tidak perlu timbangan. Kita pelu mata dan kita perlu BULAN.

hanya nukilan santai buat pembaca sekalian....




2 ulasan:

ijoks2009 berkata...

Simbolik tu..
Teringat masa Mahathir jadi PM dulu bila dia sakit jantung ,diapun dihantar ke hospital dengan amBULAN.
Wakah kah kah..

Briged Akhdor LR2 berkata...

ha ha ha ...ntah bile dia nak nmpak bulan tak tau ler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi