Rabu, 2 September 2009

Pelempar Kasut Ke Kepala Bush Bebas 14 Sept. Ini.


INGAT tak lagi Muntadhar al-Zeidi? Wartawan Irak yang melempar kasut ke kepala mantan Presiden AS George W. Bush. Sabtu hujung minggu lalu, peguamnya Zaidi mengumumkan bahawa kliennya itu akan dibebaskan bulan depan.

Al-Zeidi, 30, sangat benci dengan Bush yang telah membuat negaranya menjadi kacau-bilau. Bush adalah orang yang berada di belakang serangan AS terhadap Iraq pada tahun 2003. Ketika Bush akhir tahun lalu sedang berpidato, ia dibaling kasut oleh Zeidi. Akhirnya Zeidi diperosok ke penjara. Setelah setengah tahun lebih dipenjara, Zeidi yang dianggap pahlawan oleh masyarakat Arab, bukan hanya Iraq, sudah mendapat kepastian dibebaskan bulan depan se bagai imbalan atas perilaku baiknya selama di penjara.
“Peristiwa baling itu adalah perpisahan yang layak untuk Bush kerana perbuatannya di Iraq,” kata Dhaffir Al-Ani, seorang pelaksana undang-undang memberi komen mengenai pembebasan Zeidi. “Tindakan Zeidi adalah hasrat sebenar dari rakyat Iraq. Kemarahan terhadap Bush merupakan penderitaan dari seluruh rakyat.”

Zaidi sendiri sudah merengkok di penjara sejak 14 Desember 2008. Walaupun sebenarnya dihukum 13 tahun penjara, namun mahkamah menguranginya, menjadi satu tahun sahaja dengan pertimbangan beliau tidak mempunyai latar belakang jenayah sebelumnya. Zaidi akan dibebaskan pada 14 September, 3 bulan lebih cepat.
“Pembebasannya merupakan kemenangan dan penghargaan terhadap media Iraq.” Komen Karim Al-Shujairi, yang menghakiminya. (AK)


2 ulasan:

LanaBulu berkata...

sepatutnya si-bush tu dilempar bom saja ..itu jin bertopeng manusia yg membunuh umat Islam seluruh dunia..

ijoks2009 berkata...

Allahuakbar,agak-agak ada tak orang mMalaysia yang berani buat begitu kat Najib c4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi