Ahad, 6 September 2009

gambar sekitar majlis badar kubro..

alhamdulillah majlis tersebut berlangsung dengan baik..biarpun hujan majlis tersebut tdak terjejas sedikit un syabas pada penganjur ...perakexpress telah mmbuat liputan secara langsung pada malam tue..

Majlis tersebut telah dipengerusikan oleh misbahul munir..dan dimulakan dgn ucapan ust abu bakar seterusnya nizar dan akhir sekali tg hadi awang ..


Suasana di masjid selepas solat terawih ..dijangka kehadiran malam ini kehadiran lebih kurang 5 k

Muslimah juga tidak ketinggalan turut serta dalam majlis ini....

nizar macam biasa menyampaikan ceramah dengan penuh semangat..tengah ceramah hujan ler pulak ..siap ader org payungkan lagi



seterusnya tg hadi awang telah berceramah..dan beliau telah menceritakan tentang perang badar dan dikaitkan dengan politik di malaysia.ceramah beliau penuh ilmiah dan memukau hadirin ..ceramah berakhir pukul 12 pm...

apabila majlis selesai apalagi ..beramai-ramai ler org serbu utk salam tghh termasukler aku sekali..

buku yang aku beli di majlis tersebut ... buku ini laris dan aku org terakhir beli semalam
dan tidak ketinggalan untuk dapatkan sain autograph penulis buku ini ...bukan senang yeop nak dpat tghh punyer sain...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi