Ahad, 31 Januari 2010

Buat bacaan bloggers sekalian..blogger umngok gunakan tipu muslihat di shoutmix pula

Buat pembaca dan bloggers sekalian ..di sini sy ingin sampaikan dan dedah kan taktik terbaru blogger umngok ..sebelum ini blog beberapa sahabat sy difitnah oleh puak terdesak yakni umno..kini seperti yang dijangkakan blog saya pula diserang sedemikian rupa..cara nya mudah sahaja dia gunakan nama yang biasa digunakan oleh tuan rumah dalam shoutmix seterusnya si pemfitnah akn menulis sesuatu yg diluar jangkaan kita contoh ape yg ditulis dalam shoutmix sy (chip:Aku pejuang jihad,akan aku bunuh semua orang umno) inilah ayat kurang ajar yg ditulis tapi bagi saya ini akibat terdesak dan sikap tarbiyajh umno sendiari yang akan guna taktik dan cara kotor termasuk memftnah sekalipun dengan harapan persepsi pembaca blog saya memandang tak elok pada sy.dosa dan pahala tidak diambilkira..tp hakikatnya pembaca lebih kenal dan cara ini amat melucukan krn ini menunjukkan sikap kebudak budakan dan tiada adab dlm berblog..aut rakan2 blogger seperjuangan sekalian bersedia lah dgn taktik kotor mereka ini dan kita tenang menghadapi situasi sebegini..kerana mereka juga cuba meaga-lagakan kita..mungkin beginilah rasanya adun2 pakatan rakyat difitnah dan dilaga-lagakan .apapun mereka mmg bijak dalam kerja jahat ini ..maka nya iktibar dari ini jika sampai sesuatu benda yg meragukan lebih baik kita tanya empunya diri yg difitnah .lebih2 lagi pemimpin2 pakatan rakyat yg sentiasa akan difitnah dan dilaga-lagakan demi utk menghancurkan kesatuan pakatan rakyat..

Munafik dalil dari Al-Quran dan As-Sunnah

Dalil dari As-Sunnah(Hadis)

Dari Ibnu Umar r.a, dari nabi s.a.w sabdanya:”Perumpamaan orang munafiq seperti seekor kambing betina yang bingung mengikuti dua ekor kambing jantan. Sekali ia hendak mengikut yang ini, kali yang lain pula hendak mengikut yang itu.”
(Muslim)

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:
“Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya . (Empat sifat itu ialah) apabila dipercayai ia khianat, apabila bercakap ia berdusta, apabila berjanji ia mungkir dan apabila bertengkar ia mengenepikan kebenaran. (Menegakkan benang basah ) “.
Riwayat Ahmad

Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).
(Surah Al-Baqarah ayat 10)

“Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.”
(Surah al-Hujurat, ayat 6)

1 ulasan:

Unknown berkata...

Bloger umngok kurang ajar!!
http://ijoks2009.blogspot.com/2010/01/lagi-penghinaan-terhadap-ulamak.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi