Rabu, 27 Julai 2011

KEDAH.FM menjadi alat propaganda UMNO


Walaupun nenek ni dah tua, tapi telinga ni kira ok lagi….macam besa pagi2 lpas ‘menyorok’ nenek buka la radio nak sejukkan telinga ni, at the moment, pukul 8 pagi, jd buka la Radio Malaysia Kedah f.m…..nak tau gak berita2 pasai Kedah ni….

Tapi, malang tidak berbau, sebagai rakyat yang nak tau isu2 semasa, dah tentu pasal Kedah….hairan bin ajaibnya semua berita dalam Radio Malaysia Kedah f.m. dok cita yang baik2 pasai UMNO….pasai kerajaan negeri (Pakatan Rakyat) semuanya tak baik, buat tu tak baik, buat yang ni tak baik…pendek kata, semuanya buat tak betul saja la….sana jahat, sini jahat

Ni bukan sekali nenek dok dengaq, banyak kali dah, tun pun yang nenek terbuka chanel radio tu, tak kira yang tak buka lagi…

Elok radio tu kita ubah nama RADIO UMNO KEDAH F.M….jadi kita tau berita depa siar pasai UMNO saja yang baik dan betul2 belaka keja depa buat kat orang Kedah…..

Kalau macam ni cara depa (UMNO), camna orang Kedah nak tau apa yang kerajaan la buat kat rakyat, takkan dah takluk Kedah nak buat benda tak elok kat rakyat….tak logik langsung…..

Dalam radio tadi, depa buat cita pasai kerajaan la tak buat pa2 kat orang2 di Kuala Kedah, x da pembangunan walau dah 3 TAHUN PERINTAH….

Wartawan tu pun interbiu nelayan kat situ, dia punya cita macam nak marah p nada, tergelak pun ada…

Ada ka patut dia kata, kerajaan patut buat tempat tuk nelayan2 jual kat situ bagi orang luar mai beli situ, tapi apa pun kerajaan tak buat, tak tolong orang2 susah….

Dia fikir ka dak, masa BN perintah 50 TAHUN DULU apa yang depa buat kat orang2 kat situ, depa senang ka dulu???? Bila dah PAS perintah, terus jadi susah, miskin….logik ka tu????

Abis tu dah 50 TAHUN SENANG takkan tak boleh simpan duit sampai la ni….ni 3 TAHUN BARU PERINTAH dah hingaq suruh buat macam2….masa 50 TAHUN DULU ampa tak kata apa pun…

Nenek tak marah kat orang kampung tu, tapi geram la, dia cakap pnm cm baca dialog saja…dah wartawan tu bg skrip, baca ja la….dapat duit lagi kot (maaf kalau silap)…..

Ni ccita pasai budak2 KUIN kena gantung, dalam radio kata depa kena gantung tanpa buat siasatan (macam cita CSI)….nenek tua ni kesian tengok budak2 tu, last2 depa juga kena…

Nenek nak tanya depa, masa depa dok demo tu, depa siasat tak dulu perkara yang betul…depa kata KUIN halau budak2 Tahfiz…tak halau pun, depa yang rasa dihalau….6 hero ini pun buat demo la….pi cita kat suratkhabar la, yang tu tak betul yang ni tak betul…tapi depa tak kata plak nak jumpa MB dulu ka…..depa boleh kata MB yang patut jumpa depa….

Radio UMNO Kedah FM... tapi guna duit rakyat

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi