Sabtu, 16 Julai 2011

Senarai Forbes 2011:Man U kekal menjadi kelab terkaya..

Manchester United have been named the world's most valuable sports team, according to Forbes magazine's annual top 50 list.

PA PhotosOld Trafford: A money making machine

United, who are currently touring the USA for their pre-season preparations, came top in the list with a value of £1.65 billion. The Red Devils have recently signed sponsorship deals with Aon and Nike worth around £380 million and have accumulated 333 million supporters across the globe.

Seven other football teams made the list, with Real Madrid (5th) and Arsenal (7th) in the top ten.

Despite owner Roman Abramovich's vast personal fortune, Chelsea only came 46th, while Bayern Munich (19th), AC Milan (34th) and Juventus (49th) also made appearances.

Barcelona - widely regarded as the best side in the world - came only 26th in the ranking as their debts held them back despite their worldwide appeal.

The Forbes Top Ten:

1. Manchester United £1.65bn
2. Dallas Cowboys £1.13bn
3. New York Yankees £1.06bn
4. Washington Redskins £960m
5. Real Madrid £900m
6. New England Patriots £850m
7. Arsenal £740m
8. New York Giants £734m
9. Houstan Texans £727m
10. New York Jets £708m

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi