Ahad, 22 November 2009

Kalau nizar dah lama digelar boneka dap tapi Zamri kenapa diam..


Kerajaan Haram Perak pimpinan Zambry Al Mundiandy semalam telah meluluskan peruntukan sejumlah RM3.6 Juta untuk membantu sembilan buah sekolah persendirian cina(SUWA).Jawatankuasa perkembangan sekolah cina Larut Matang dan Jawatankuasa Sekolah Hua Liang di Taiping.

MB Haram Zambry Al Mundiandy tanpa rasa malu berkata peruntukan itu adalah sebagai menunaikan janji sebelum ini bagi memastikan sekolah-sekolah cina mendapat bantuan kewangan dari kerajaan negeri dan dapat menguruskan sekolah tersebut dengan baik.

Kalaulah PR yang memberikan peruntukan ini dalam masa pemerintahan yang lepas..sudah pasti media Upahan Umno dan pimpinan Umno akan terjerit-jerit laksana orang kena rasuk syaitan adanya.Lalu melaungkan kepada rakyat " Pas jadi kuda tunggangan DAP" "Pas gadai hak orang Melayu" "Pas Utamakan orang cina" dan banyak lagi dan lagi..

Sekarang lu orang sendiri mau ingat ma... Pondok Pak Teh di Pengkalan Hulu telah memohon tanah beberapa ekar,untuk pembangunan Pondok tersebut,langsung tidak dipedulikan oleh Kerajaan BN walaupun telah hampir 10 tahun permohonan tersebut dibuat.Hanyalah pada masa PR memerintah permohonan itu dapat diluluskan.Kalau lah dulu mereka kata Pas kuda tunggangan Dap,kini giliran Umno pulak jadi KELDAI tunggangan MCA..kah3

nukilan bernas dari:Sendiri Mau Ingat



2 ulasan:

Ayid berkata...

Mana pergi parpukari, ngapa diam aje dulu Nizar bantu dapatkan geran kg tersusun kata boneka DAP. Sekarang siapa boneka siapa? Penyokong UMNO fikirlah sendiri

anakjatiperak berkata...

Parpukari sudah balik India sama Samy.
Dey Parpukari.....apa cerita ini?Sikarang siapa apa sudah jadi. Lu punya MB sudah tolong sekolah cina?siapa untung?MCA saja ka? apa lu ingat anak orang DAP tarak sekolah ka?Parpukari hotak tarak!!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi