Isnin, 23 November 2009

Presiden Parti Sosialis Malaysia (PRM) bakal Sertai Pakatan Rakyat


JOHOR BHARU 22 NOVEMBER
Susulan dari Kongres Nasional PRM kali ke-41 pada 15 November di Kuala Lumpur baru-baru ini menolak cadangan Hassan agar PRM menyertai Pakatan Rakyat. Presiden Parti Rakyat Malaysia (PRM), Hassan Abdul Karim meletakkan jawatannya.


"Saya tiada pilihan lain sebagai seorang pemimpin yang bermaruah melainkan satu pilihan sahaja iaitu meletak jawatan sebagai Presiden PRM, ahli Jawatankuasa Pusat dan semua jawatan saya di dalam parti berkuatkuasa serta merta," kata Hassan dalam surat perletakkan jawatan beliau.

Hassan telah menjadi Presiden PRM selama 5 tahun dan lebih 31 tahun sebagai ahli PRM dan menghidaupkan kembali PRM elepas pemergian Dr Syed Husin Ali yang menyertai Parti keadilan Nasional (PKN) dan kemudiannya membentuk Parti Keadilan Rakyat( PKR) iaitu gabungan PRN dengan PKN.

Dan Dr Syed Husin telah dilantik sebagai senator oleh Dewan Negeri Selangor baru-baru ini.

"Memandangkan saya ingin memberi kerjasama dan sokongan yang kuat kepada Pakatan Rakyat dan tidak mahu tindakan-tindakan saya itu nanti akan menjejaskan kedudukan dan pendirian pimpinan PRM maka saya dengan hati yang amat berat mengambil keputusan meninggalkan Parti Rakyat Malaysia yang saya sayangi ini dengan berkuatkuasa serta merta juga," ujarnya lagi yang masih belum diketahui parti mana yang akan beliau sertai dalam Pakatan Rakyat.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi