Jumaat, 27 November 2009

Peranan JAIS dalam memurtadkan Melayu

Tahukah anda peranan JAIS dan badan-badan agama Islam dalam memurtadkan orang-orang Melayu? Besar peranannya sebenarnya. Kalau missionary Kristian tu kita tak peliklah, dah memang kerja dia tetapi kenapa JAIS dikaitkan? Mari lihat apa maksud penulis.

1. JAIS halang aktiviti-aktitviti dakwah

Kalau golongan paderi dan pendakwah Kristian dan Hindu nak memurtadkan Melayu, JAIS relaks-relaks saja, takde kuasa ke atas non-Muslim katanya. Tetapi, apabila ustaz-ustaz dan mufti-mufti nak berdakwah dan halang umat islam dari murtad, ustaz-ustaz dan mufti-mufi ni ditangkap dan diheret ke mahkamah.

2. JAIS memurtadkan pendakwah

Tak cukup dengan menangkap pendakwah, JAIS juga memfitnah pendakwah dengan pelbagai tuduhan termasuk kafir, sesat dan Wahabi. Bukan saja ustaz Asri, tok guru nik aziz dan ustaz hadi pun difitnah sama. Kerja pegawai JAIS yang dilantik oleh UMNO untuk memecahbelahkan masyarakat ni samalah dengan kerja pegawai BTN yang siang malam tuduh Anwar dan ustaz-ustaz dari Pakatan sebagai agen Yahudi dan agen Zionis. Baca saja blog Ustaz Asri berhubung tindakan-tindakan mengatasi undang-undang yang dibuat oleh pegawai-pegawai ini.

3. Halang orang masuk Islam

Susah nak masuk Islam di malaysia ni. Ada kes pelancong asing yang datang ke jabatan agama dan mengistiharkan hasrat hendak masuk Islam. Selepas disoal-siasat selama lebih 2 jam berhubung 'sebab sebenar' nak masuk Islam dan 'tahap keikhlasannya', pelancong-pelancong ini akhirnya tak jadi masuk Islam.

4. Ajaran baru

Islam Hadhari dijaja oleh JAIS. Kalau PAS yang perkenalkan Islam Hadhari, nesaya menyalaklah pegawai-pegawai JAIS ini mengatakan : "Ini ajaran sesat!!".

5. Permit

Paderi, mubaligh, pendakwah Hindu yang memurtadkan budak-budak Melayu tak kena permit pula. Asal ustaz nak ceramah sikit aje, tangkap. Ini idea UMNO , BN la nih. JAIS pulak jadi baruanya..

Itu belum SIS tajaan UMNO lagi tuh.. Kalau nak sebut pasal SIS ni, boleh buat buku.

Insaflah, sesungguhnya azab Allah itu amat keras...

"

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi