Selasa, 18 Ogos 2009

Hishamuddin hampa SPRM enggan diperguna lagi..

Hishamuddin menyatakan rasa hampanya dengan sikap baru yang diambil SPRM apabila enggan dipergunakan lagi untuk menyerang ahli politik pembangkang.

SPRM baru-baru ini menyatakan hasrat hendak berhenti menyiasat ahli politik sehingga kaedah siasatan dan sebagainya selesai dikaji kerana masyarakat marah dengan apa yang dilihat sebagai kepincangan SPRM. SPRM dilihat telah diperkuda oleh UMNO. Justeru, Hishamuddin cukup marah dan kecewa:

The Star (Used by permission)

"Star, Monday 17 august 2009: PETALING JAYA: The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) should not run away from its responsibility to curb corruption by ceasing to investigate politicians, but work with the Opposition and Barisan Nasional to curb corruption.

Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein ex-pressed sadness and disappointment over the statement by MACC director of investigations Datuk Mohd Shukri Abdull to stop investigating politicians.
"

macam nie punyer hampeh menteri kat malaysia kalau buat kenyataan ,apa punya turrr dah.. (tambahan edit oleh saya)Baru ni saya menghadiri seminar perundangan di luar negara yang dihadiri wakil dari Singapore, Hong Kong, Taiwan, Cina, Amerika dan Eropah berhubung hak asasi. Isu ISA di Malaysia pun dibincangkan dan sistem perundangan Malaysia yang pincang dan sistem pencegahan rasuah yang bias dikritik hebat.

oleh dewa


"




3 ulasan:

ijoks2009 berkata...

knp artikel ni warna hitam,susah nak baca maaa.kena higlight dulu baru boleh baca,hahahaaa..

pria malaya berkata...

haha..lawak la tajuk artikel ni...kantoi la lu hisyam...hehe

Briged Akhdor LR2 berkata...

OK ..ATAS PERMINTAAN ramai saya ubah sikit utk keselesaan pembaca ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi