Rabu, 12 Ogos 2009

UMNO UPAH BLOGGER...

Kementerian penerangan dipercayai mengupah ratusan graduan sebagai alat untuk menyerang blog2 pakatan rakyat terutama pemimpin2 dlm cobaan menaikkan kredibilitu ubn yang semakin terhakis

Angkatan ini diletakkan dibawah Jabatan Hal Ehwal Khas(jasa)dan dipercayai dibayar imbuhan sebanyak rm3000 sebulan (wow lumayan)tugasannya ialah memantau ,mengumpul maklumat dan menangkis dakwaan yg mengugat BN ,kata sumber yg rapat dgn JASA.

Mereka diberi pelbagai kemudahan yg terdiri drp pc dan internet dlm misinya untuk "attack" pimpinan pakatan rakyat melalui blog yg kononnya dibangunkan secara peribadi.kemungkinan samada pasukan itu ditugaskan menggodam blog dan laman web pr tdk dpt dipastikan .

Difahamkan para bloger yg menyertai JASA mesti menyertai ahli umno.tapi sebilangan blogger menolak tawaran tersebut .walaupun imbuhan lumayan ditawarkan...

Mengikut satu sumber terdapat 300 org telah berjaya direkrut di peringkat persekutuan ..selain mereka umno turut menggunakan blogger yg asalnya cenderung pada umno..

itulah kita lihat kebanyakan blogers yg menyertai JASA ini kebanyakan mempamerkan kebodohan kerana menyokong dan berblog krn wang dan penulisan yg berniat jahat semata-mata...tak heran ler kadang-kadang diorg komen tanpa identiti..dan tiada fakta kukuh untuk menyokong hujah diorg..

Bagi para bloggers pejuang kebenaran marilah kita terus memanfaatkan blog demi kebaikan ummah dan menentang kezaliman ..

11 ulasan:

Wah Al-Subangi berkata...

slm bro,

bgtau mana nak register? aku ada gak tulis skit utk umno, klu bagi 3,000 wow! bole aku blog sepenuh masa menibai kau orang..

wslm

mohammad azren fooldog PH yg bahalol berkata...

Betul la Wah Al-Subangi, aku pun nak ikut kalau buat2 boleh dapat RM3,000 tu. Bukan susah pun, buat je satu blog, hidup atau tak, itu belakang kira. Asalkan duit masyukkkkk.

Siapa lagi blogger yang 300 orang tu??? Aku nak berkenalan sungguh dengan dia orang tu. Boleh publishkan 10 daripada mereka tak?????

Kalau tak ada, tak payah nak fitnahlah. Kata sumber dari pelbagai. Tapi suruh buktikan mesti ada PELBAGAI ALASAN juga.

Semakin hari, semakin kuat kencing
PAS 4 all = Israel 4 all = Piss 2 all

Cheguman berkata...

tulisan awak ni bahaya Bro. Klu isteri sy baca mesti kecoh sbb sy dpt RM3000 setiap bulan drpd UMNO tanpa pengetahuannya. Tlglah buang artikal ni, saya merayu pd awak... Mlm ni isteri sy akan baca blog ni... Tolong...

amirrash berkata...

ehh..UMNO masih bukak lagi ke peluang untuk jadi blogger UMNO?

Selama ni aku just hentam PR secara percuma. yelah, daripada buat secara sukarela, kalau dapat rm3k tu best jugak. sambil tibai PR sambil buat duit. sambil menyelam minum air.

Roaring Tiger berkata...

SALAM BRO..
WAH NI PELUANG NAK CARI DUIT NIH.. KALAU UMNO BOLEH BAYAR RM3000 AMBO PUN NAK JOIN DIAORANG LAH..

BRO BOLEH BAGITAU CAMNE CARA NAK REGISTER TAK..

RM3000 SEBULAN BEB SIAPA TAK MAHU... SEKARANG JUGAK AMBO TERINGIN REGISTER NAK BUKA BLOG UNTUK UMNO.. FUH RM3000 SEBULAN...

Unknown berkata...

pena'kulan isu yang sangat jumud! buktikanlah, suruh yb pr suarakan di parlimen

alehkayong™ berkata...

bro di sarawak ada post tu ke?

ladybird berkata...

Weiii...kat mana nak amik duit ni, aku nak amik nak kasi AIDC...blog aidc/www.anwaraidc.com (Blog Anti Anwar) hampir nak tutup sebab kekurangan dana...

pacat berkata...

alamak.. gua tak daftar ahli umno.. boleh gak ke nak join blogger yg dapat 3k tu? leh kasi kat bini no 2 gua!! tak perlu gua kasi nafkah dari gaji gua bulan2!! pastu leh plan tambah no 3 lak!!!
hahaha....

yat berkata...

xyah la buat 'tuduhan' murahan cam ni brother...

bg la bukti.....

McTheory berkata...

kah kah kah.. Jasa ada blogger? kah kah kah.. ada dua tiga ketul blogger jasa yang menerima bayaran tapi semuanya hampeh, blog takde orang nak masuk. kalau ada bukti blogger UMNO yang dibayar, sila kemukakan, jangan main tulis je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi