Sabtu, 22 Mei 2010

Cerita Best Bekas Penyokong Tegar UMNO

aku ke apartment kawan aku tadi di Cheras, ada urusan. Sewaktu hendak keluar dari apartment tersebut aku ternampak pak cik guard (lingkungan 60an) yang mengawal pintu keluar-masuk di situ bertugas sambil tangannya memegang Harakah.

"Pak cik baca Harakah?"

"Lama dah aih..sejak pilihanraya 2008 haritu"

"Dulu pakcik ameno ke?"

"Eheh! Yelee..dulu keroje gomen lagi memangle..ate caghi makan..tapi memang dulu pak cik bendahari."

"Habeh? Kenapa tukor ni?"

"Hisy! Tak kuase pak cik nyokong dah..yang bebenornye pak cik baru sebulan dua ni je keluor umno..tadi tu muhong je..pak cik tak boleh terime bile najib pangge apa ke nama tu? apko..apko..haa! tu zionis jahat tu bunoh orang islam je kerojenye..pak cik memang tak boleh tahan dah!"

"habeh selama ni pak cik percaya? kes anwar liwat tu camana?"

"tulee dulu bodo bebenor aku..nye bantai percaya..lepaih kes apko ni aku renong balik..isy! iyele nampak bebenor jahatnye ameno ni..hiiii..nyesal aku ngundi dari tahun 69 lagi.."

"ni nak buat judi halal ni cama...."

"ptuihhhh! kamu jangan sebut! memang cilake punye idea..tak berakei..bahalol!"

"bahalolisme pun pak cik tau?"

"amende tu?"

"hihi..takde.."

isteri dia datang. isterinya bekerja sebagai tukang sapu di apartment itu. aku bertanya mak cik tu keadaan politik dan aku terkejut dengan pengetahuan dia. yelah, walaupun pengetahuannya gitu je standardnya tapi dia hanya berhujah dari segi halal haram dalam agama aje. itu dah cukup. pak cik ni aku anggap berjaya mendidik isterinya, tak macam sesetengah ahli tegar pas atau pkr yang aku kenal..bini pun masih umno..sampai hari ni tak beranii tarbiyyah..bodoh penakut bini!

mak cik tu buat aku terkejut bila dia kata, "anak2 mak cik, mak cik pesan kalu ngundi penyokong judi halal -kamu bukan anak aku!"


..mak!sumber

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi