Khamis, 27 Mei 2010

Ustaz Azizan: “Saya tak mahu cari pasal”


ALOR SETAR - Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, tiada apa yang boleh diselindung UMNO dan Barisan Nasional (BN) apabila seorang wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri itu mendedahkan beliau pernah cuba dipujuk oleh pemimpin parti itu untuk meninggalkan Kerajaan Negeri.

"Jangan jadi tidak tentu arah dan tuding jari kepada orang lain setelah apa yang mereka buat terdedah. Itu yang saya nak ingatkan," katanya.

Menurutnya, tidak ada sebab bagi beliau ataupun Pas untuk menjadi juara dengan mencetuskan isu lompat parti melibatkan wakil rakyatnya sendiri kerana kerjasama parti komponen Pakatan Rakyat (PR) di Kedah ketika ini amat kukuh.

"Tidak ada makna untuk kita buat lagu (macam) tu. Kita berada dalam keadaan kukuh, nak cari pasal buat apa?" katanya.

:Azizan berkata, Pas juga tidak terniat mahu memerangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada Parti Keadilan Rakyat dan DAP melafazkan ikrar taat setia di depan umum pada 22 Mei lalu seperti didakwa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Mahdzir Khalid.

"Tohmahan kononnya kita buat wakil rakyat PKR dan DAP macam daun karipole, cari bila nak guna, lepas guna buang, itu tuduhan jahat. Depa (BN) sudah gelabah," katanya ketika diminta :mengulas kenyataan Mahdzir dalam :Sinar Harian: 25 Mei lalu yang mendakwa, isu lompat parti melibatkan tiga ADUN PKR dan seorang DAP dicetuskan sendiri oleh beliau untuk menunjukkan kepada rakyat kononnya beliau mampu menyelesaikan masalah dalaman PR dan mentadbir Kedah dengan baik.

Mahdzir berkata, Pas Kedah yang diterajui Azizan mencipta isu lompat parti, cuba menyelesaikannya dengan memaksa keempat-empat ADUN PKR dan DAP melafazkan ikrar taat setia dan akhirnya, dilihat sebagai juara dan penyelamat daripada kemungkinan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah terpaksa dibubarkan jika keempat-empat mereka iaitu Lim Soo Nee (PKR-Kulim), S Manikumar (PKR - Bukit Selambau), Tan Chow Kang (PKR - Sidam) dan Lee Guan Aik (DAP - Kota Darulaman) jadi lompat parti.

Azizan berkata, apa yang dibangkitkan itu tidak timbul langsung.

"Saya tak mahu timbul masalah dengan sesiapa. Saya tak pernah sentuh peribadi sesiapa dan saya minta, janganlah saya pula dituduh buat perkara yang saya tidak buat," katanya.

Azizan yang juga Pesuruhjaya Pas Kedah mengingatkan, banyak perkara berkaitan pentadbiran Kerajaan BN dahulu yang beliau tidak dedahkan.

"Jangan ganggu pentadbiran saya berlebihan hingga saya terpaksa buat apa yang sebenarnya saya tidak mahu buat. Banyak perkara saya simpan sebenarnya," katanya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi