Isnin, 17 Mei 2010

Muhyidin Kian PARAH........Membisu tak terkata (padan muka)

assalamualaikum,,..

Muhyidin Yassin yang semakin petah bercakap bohong baru saja menyebut PKR sebagai Parti Kian Parah.Muhyidin nampaknya terikut cara budak tadika KJ dan stail pencacai pencacai yang diberi upah sebutir jagung.Tetapi malang bagi Muhyidin apabila keputusan PRK Sibu diumumkan.Muhyidin terpaksa membatalkan sidang akhbarnya dan hilang entah ke mana apabila mengetahui keputusan tersebut kerana dia menyedari bahawa yang parah bukan PKR tetapi dirinya sendiri.



Muhyidin mahu membohongi rakyat dengan berselindung dengan katak katak seperti Zul Nordin and the geng.Muhyidin berangan angan akan mendapat majoriti 2/3 di parlimen dengan membeli katak katak yang tidak berharga ini.APCO mungkin menjadi penasihat Muhyidin dan UMNO untuk mendapatkan majoriti 2/3 dengan cara menggunakan duit rakyat untuk membeli katak katak yang tidak bernilai satu senpun.

Tetapi kini Muhyidin mula menyedari bahawa usahanya itu mungkin tidak berhasil sementara masa makin suntuk untuknya dan untuk bosnya Najib bertahan.Apa yang Muhyidin kata sebelum PRK Sibu nampaknya kembali kepada dirinya, bukan PKR yang kian parah tetapi dirinya bersama UMNO/APCO yang kian parah dan bernanah,tunggu masa sahaja untuk go to the moon(ganti kepada perkataan hell).

Barangkali inilah masanya Muhyidin berkira untuk bersedia menjadi pembangkang.Muhyidin harus melihat kemampuan dirinya yang selama ini dikenali sebagai mr 10 % untuk menjadi pembangkang.menjadi pembangkang bukannya mudah, tidak semudah menjadi kerajaan kerana segalanya akan tersekat.Tiada lagi 10 % dan gaya hidup juga perlu diubah.Muhyidin perlu muhasabah diri sekarang untuk mengubah gaya hidup sebagai pembangkang.Muhyidin nampaknya terpaksa memberi amaran kepada bos dan anak buahnya bahawa inilah masa yang sesuai untuk melakukan solat istiqarah seperti pernah dilakukan oleh MP Batu Pahat ketika peristiwa melarikan diri ke Taiwan pada 16/9 dulu.

Muhyidin perlu akur dengan fakta bahawa separuh rakyat Malaysia sudah menolak kepimpinannya dan UMNO serta jumlah itu bertambah saban hari.Pengalaman menang di Hulu Selangor dengan pertolongan SPR tetapi tewas di Sibu dengan SPR tidak boleh berbuat apa apa harus menyedarkan Muhyudin mengenai people power yang pernah dilaungkan oleh DSWA dulu.People power ini telah menyebabkan Muhyidin semakin parah sedang PKR tetap teguh walaupun ada beberapa ekor katak di dalamnya.sumber

2 ulasan:

AzamDin berkata...

sakit balik la muhyidin...ahahahaha urang balik air dia.. ahahahha

azman kamarul berkata...

Sibu telah memberi signal yang cukup jelas bahawa rakyat negara ini tak kira bangsa apa..keturunan apa..Melayu Cina India Melanau Iban TELAH SAMA-SAMA MENOLAK UMNOBN.

Signal ini menjadikan puak-puak umno di Putrajaya atau di Kuching menjadi lembut batu untuk mengadakan pilihanraya umum Sarawak dalam masa terdekat.HARUS DIINGAT DUN SARAWAK MESTI DIBUBAR SELEWAT-LEWAT SHINGGA JULAI 2011.

Kita akan lihat peluh-peluh kasar akan menitik dari dahi hingga ke hujung telur mereka dan pelacur-pelacur mereka terutamanya SPR.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi