Rabu, 26 Mei 2010

Siapa AMK Perak yang nak keluar PKR?


Petang tadi aku dapat email dari AMK Perak minta hadir ke sidang akhbar esok di Ipoh. Aku jarang pergi ke PC..sebabnya banyak perkara aku dah tau sebelum PC.

PC esok bertajuk “PENDEDAHAN KONSPIRASI TERHADAP AMK DAN SOGOKAN WANG UNTUK KELUAR PARTI.”

Aku nak mintak kat AMK Perak..sebut saja nama depa. Kalau tak mau sebut..aku sebutkan. Kalau tak mau nak cerita secara detail…aku boleh ceritakan.

Pada 22 hb yang lalu, Jamal Behrang telah memanggil beberapa orang dikalangan bekas-bekas AMK untuk datang berjumpa denganya. Dua kali perjumpaan itu dibatalkan kerana ada pegawai SPRM yang mengekori dan akhirnya pertemuan tersebut diadakan di Kondominium Hillcity, Bilik no 347 pada pukul 3 hingga 7 petang.

Jamal diiringi oleh seorang bodyguard manakala bekas Ahli AMk Perak diketuai oleh Faizal Afendi dari Parit. Diantara yang hadir ialah Ketua AMk Ipoh Timor, Ketua AMK Kampar, Wakil AMK Lumut, ada juga wakil dari AMK Pasir Salak dan Adam Haris..bekas Timbalan Ketua AMK Kuala Kangsar.

Diantara perancangan yang mahu dibuat oleh Jamal ialah mengadakan gelombang kedua orang PKr meninggalkan parti. Semasa Hulu Selangor, Jamal berjaya menarik dua dari Wanita PKR Perak. Itu pun ahli yang telah direject.

Kali ini, Jamal mahu membuat kejutan pula dengan menarik Ketua AMK Cabang untuk mengisytiharkan diri keluar dari PKR ketika Kongres PKR yang akan berlangsung di Kota Bharu pada 27-29 Mei ini. Jamal mencuba untuk menjalankan perancangan Umno ini supaya kemeriahan Kongres yang akan diadakan di Kota Bharu nanti akan terbantut…kerana akhbar akan mensensasikan tentang ahli-ahli yang keluar parti ini.

Faizal Afendi adalah bekas Ketua AMK Parit. Selepas PRU 2008, dia bertapa di SUK…bukan ada kerja pun..cuma jadi kutu-kutu SUK. Sama macam Fauzi Muda…setiap hari ada di SUK. Bila orang tanya…depa kata ada urusan dengan MB la, dengan ECO la. Kemudian jual ubat…sapa nak projek, sapa nak balak, sapa nak kontrak…depa boleh uruskan. Last-last semua kena tipu.

Bila PR ditumbangkan di Perak, Faizal lari ke Sabah…dapat projek dengan Ezam. Sekarang dia jadi balaci Jamal untuk menarik bekas-bekas dan ahli-ahli AMK Perak untuk keluar parti. Itu saja kerja Jamal. Menjadi barua Umno semenjak menjadi Calon Bebas.

Satu lagi perancangan Jamal ialah mahukan setiap bulan mesti ada sekurang-kurangnya dua orang yang memegang jawatan dalam AMK yang keluar parti. Dan diakhir pertemuan tersebut, Jamal menghadiahkan duit kopi sebanyak RM250.00 setiap yang hadir. Ganjaran berikutnya akan diberi apabila setiap kali sidang akhbar dibuat.

Aku cuma nak bagi tau kat AMK Perak…mampuih pi la sapa yang nak keluar parti. Hari tu pun Fuziah Salleh dah bagi notis sebulan kepada sapa-sapa yang keluar parti. Mampuih pi.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi