Selasa, 25 Mei 2010

Najib gadai tanah KTMB kat Singapore la pulak...


Pindah Stesen KTMB Ke Woodlands, Ulang Penukaran Limbang Dengan Blok Minyak

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEif7JxBzegJNDZjcMv09vY6pFSA1J5M7ppZuSe25pIY_oD-G_FglzgMQlc7hYJDprVjk4VK7KH2Bko07MnqAsFJRAqn3na71wj1W6ExEXo9EpnWc2u6VGRZ8ibigVgl6N7m1kQP_tX2c7M9/s1600/2010-05-25_004435.jpg



SHAH ALAM 24 MEI: Pakatan Rakyat hari ini menggesa kerajaan UMNO-Barisan Nasional (BN) pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyatakan manfaat di sebalik pertukaran enam bidang tanah di Tanjong Pagar dengan dua kawasan di Singapura.

Bagaimapun, keputusan yang dicapai oleh Najib dengan rakan sejawat dari Singapura, Lee Hsien Loong itu dikhuatiri berakhir seperti krisis di wilayah Limbang.

"Kami, setelah berlakunya pertukaran di Limbang iaitu dua blok L dan M di perairan Sabah dan Sarawak, cukup khuatir dan mahu persoalan ini dilihat daripada perspektif menyeluruh," katanya kepada TV Selangor.

Najib hari ini bersetuju memindahkan stesen Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Tanjong Pagar ke Pusat Pemeriksaan Kereta Api Woodlands (WTCP) menjelang 1 Julai 2011.

Malaysia juga akan menempatkan kemudahan kastam, imigresen dan kuarantin (CIQ) kereta apinya di WTCP.

Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzufkefly Ahmad mengingatkan Najib betapa era ‘hanya pemimpin tahu semua perkara’ sudah berakhir.

Dalam erti kata lain, beliau berkata, kerajaan harus menilai dan mengambil kira pandangan pihak lain dalam memastikan kedaulatan dan kepentingan negara tidak dikesampingkan begitu sahaja.

"Era pemimpin tahu sudah berlalu, lebih-lebih lagi dalam membuat keputusan yang bersabit dengan kedaulatan, kepentingan, negara dan rakyat. Jadi, jangan mudah-mudah dilakukan tanpa analisis, tanpa kajian mendalam," katanya.

Kata Dr Dzul, Najib harus telus dan terbuka dalam soal perjanjian yang termeterai antara kerajaan Malaysia dan Singapura.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

najib ni munafik...dia anak tirikan penang...

kalau Singapura nni baik dia punya runding..tapi ngn DAP...tak leh plak.. ape la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi