Selasa, 9 Ogos 2011

Dirantai Selama 6 Tahun Kerana Jin


Seorang pemuda berumur 29 tahun yang hanya dikenali sebagai Turki dirantai di tingkat bawah rumah orang tuanya sejak 6 tahun lalu. Mengikut cerita si bapa beliau terpaksa berbuat demikian kerana tidak mahu menahan amukkan anaknya yang disampuk jin.

Turki mula meracau-racau 6 tahun yang lalu. Risau dengan fenomena aneh yang dirasainya akibat perbuatan makhlus halus, bapa Turki membawanya berubat dengan seorang ustaz. Ketika sedang berubat Turki meracau teruk dan mula bercakap dengan suara wanita. Dengan nada marah suara wanita tadi mengaku dirinya ratu jin dan hanya akan melepaskan Turki sekiranya dia mati.

Ustaz tadi menggelabah dengan kedegilan jin betina ini. Apabila gagal mengubati Turki si ustaz menasihatkan supaya Tuki dirantai kepada katil.

Menurut si bapa lagi, beliau juga pernah disampuk entiti yang sama ketika beliau masih kecil. Beliau mengesyaki yang entiti ini berpindah ke badan Turki kerana dia lebih muda. Maka terantailah Turki dikatilnya selama 6 tahun hingga seorang professor dan aktivis hak asasi manusia datang melawat beliau. Apabila Quran dibacakan si professor Turki meracau-racau dengan suara wanita yang mendakwa dirinya ratu jin.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Surah Hud ayat 15-16

15]
Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16]
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.


- Pemimpin Yang Menipu Rakyat


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Arkib Blog

blogger sempoi